Ako spravovať firemné financie komfortne, flexibilne a po novom? Dnešné bankovníctvo sa vyvíja veľmi dynamicky a s ním aj riadenie firemných financií. Nová platforma InBiz nahradila klasický Biznis Banking.
biznis Banking je platforma, ktorá sa používala viac ako 10 rokov. Aké boli dôvody nahradiť ju niečím novým?
Biznis Banking v tradičnom poňatí prestal zodpovedať moderným predstavám o riadení firemných financií a súčasnému nastaveniu trhu. Vo VÚB sme ho nahradili novinkou InBiz, ktorá je viac intuitívna, má lepší dizajn a hlavne poskytuje požívateľom vyšší komfort. Pri pôvodnom riešení bolo potrebné klienta fyzicky navštíviť a Biznis Banking mu nainštalovať do počítača. Nová generácia našich biznisových riešení InBiz je inde. Využíva princíp cloudu, ktorý klientovi umožňuje dostať sa k svojim firemným účtom odkiaľkoľvek, z akéhokoľvek počítača. Jednoducho sa prihlási cez internetový prehliadač zo zariadenia, ktoré mu práve vyhovuje. Správa účtu cez mobilný telefón alebo tablet je jednou z hlavných pridaných hodnôt InBizu. Vyššia verzia systému je v prevádzke od júla 2016. Klientom sme dočasne ponúkli aj možnosť paralelne využívať oba systémy, už dnes však starú platformu nepoužíva takmer žiadny klient. Na našej stránke je k dispozícii aj demo verzia, na ktorej si môžu záujemcovia vyskúšať, aké možnosti im InBiz ponúka.
vytvorili ste teda úplne novú platformu?
InBiz je skupinové riešenie, ktoré v Taliansku v súčasnosti používa už viac než 300 000 korporátnych klientov. Sme prvá banka z medzinárodnej divízie, ktorá sa pustila do adaptácie platformy InBiz na lokálne pomery. Existujú zahraničné pobočky Intesa Sanpaolo ako Frankfurt, Madrid, Paríž a ďalšie, ktoré svojim klientom ponúkajú „taliansky“ InBiz. Dokonca aj na Slovensku máme klientov, ktorí ho poznajú a používajú, sú to však spravidla veľkí medzinárodní klienti s účtami aj v Intesa Sanpaolo.
pre koho je InBiz určený? Môže ho využívať každý podnikateľ alebo je to špeciálne riešenie pre väčšie firmy?
InBiz je určený pre právnické osoby a teoreticky ho môže mať aj malý podnikateľ. Small biznis klient však nepotrebuje všetky funkcionality, ktoré InBiz ponúka, obvykle mu stačí štandardný retailový Internet banking. Z našej strany klientovi odporučíme, ktoré riešenie je vhodnejšie pre naplnenie jeho potrieb a očakávaní, konečné rozhodnutie je však na klientovi.
ktoré z benefitov InBizu sú podľa vás najväčším prínosom pre klientov?
Možnosť operovať so svojím účtom odkiaľkoľvek. Majiteľ firmy sa do svojho konta môže prihlásiť hoci aj z dovolenky v Karibiku a schváliť napríklad príkaz na úhradu aj z mobilu, čo doteraz nebolo možné bez toho, aby nebol prítomný vo firme alebo aby niekomu vopred nedal plnú moc. Systém prináša aj ďalšie novinky, napríklad detailný prehľad o platobných kartách a nimi vykonaných transakciách a informácie o úveroch. Unikátnou novinkou InBizu je tiež možnosť správy účtov v iných bankách doma aj v zahraničí. Túto novinku ideme rozšíriť o možnosť správy účtov vo vybraných krajinách v rámci skupiny Intesa Sanpaolo so širšou paletou platobných a informačných služieb. Inými slovami, chceme, aby klient mohol spravovať účty v danej krajine s komfortom porovnateľným s domácimi službami elektronického bankovníctva. Klientom ponechávame možnosť zahrnúť si službu InBiz do atraktívneho VÚB Flexibiznis účtu, kde okrem iného pribudli aj nové kreditné karty s výhodnými podmienkami pre firemnú klientelu
ako ste spokojný s prechodom zo starého riešenia na InBiz?
Prechod zo starej platformy na novú bol pomerne zložitý a vyžadoval si dôkladnú prípravu. Vďaka vysokému nasadeniu a profesionalite celého tímu sa nám však migráciu podarilo uskutočniť v rekordnom čase 6 mesiacov. Spätné väzby od klientov sú veľmi pozitívne a berúc do úvahy fakt, že v rámci našej skupiny Intesa Sanpaolo išlo prvý krát o projekt takéhoto rozsahu s významným vplyvom na klientov, myslím, že môžeme smelo hodnotiť zavedenie služby InBiz ako veľký úspech.
Viac informácií nájdete tu.