aký je ten najlepší dôvod, pre ktorý by si mal človek u vás kúpiť oblek?
Vysvetlím to na skutočnej udalosti. Na jednom klientovi som „pracoval“ viac ako tri roky, aby som ho presvedčil, nech si dá u nás ušiť oblek. Mal už svojho dodávateľa, preto presviedčanie nebolo jednoduché. Argumentoval som tým, že výsledok bude oveľa lepší v porovnaní s jeho doterajšou skúsenosťou. Že bude maximálne spokojný. A až potom, keď to zažije, bude môcť pochopiť, o čom som rozprával. Zažil a pochopil, že som hovoril pravdu. Hovorím to preto, lebo niekedy som už unavený z toho, ako musím vysvetľovať o našej profesionalite a jedinečnosti a počúvať námietky, ktoré sa nezakladajú na pravde alebo vychádzajú z neznalosti. Samozrejme, každý má svoju pravdu, ale tá sa vytvára poznaním a skúsenosťami. A pravda je, že ľudia musia zažiť, aby sa presvedčili a uverili.
v čom ste výrazne odlišní od ostatných firiem, ktoré robia odevy na mieru?
Všetci výrobcovia odevov na mieru sa prezentujú predovšetkým oblekmi na mieru. No my od začiatku hovoríme o výnimočnej starostlivosti o odievanie úspešných mužov. Oblekmi sme začínali, ale dnes môžeme s hrdosťou povedať, že obleky sú len jeden z produktov, ktoré zhotovujeme na mieru. Keď hovoríme o šatníku na mieru či o starostlivosti o šatník, znamená to, že nielen zhotovujeme na mieru všetky druhy odevov, ktoré všeobecne patria do šatníka úspešného muža, ale v ponuke máme aj všetky druhy topánok a doplnkov. Môžeme ich definovať prostredníctvom príležitosti alebo štýlu, pričom nevyhnutnosťou lídra odvetvia je reflektovať dobu a potreby cieľovej skupiny. Vychádzame z myšlienky, že „oblek je brnením džentlmena“, ktorá odznela vo filme Kingsman. Oblek vždy bol, je a bude základom šatníka každého úspešného muža. Avšak elegantný casual štýl, jednoducho kombinovateľný, komfortný na nosenie, pozostávajúci z odevov najvyššej materiálovej kvality, sa stáva nielen našou prioritou, ale aj základom šatníka našich klientov.
MARCO MIRELLI
ako by mal vyzerať kvalitný šatník?
Šatník si každý tvorí podľa životného štýlu a preferovaných príležitostí. Obsah šatníka by mal však vždy „reflektovať sezónnosť“, teda jar/leto a jeseň/zimu. Keďže sa nachádzame v sezóne jeseň/zima, budeme sa baviť o šatníku do chladnejšieho počasia. Keď som opisoval a hodnotil štýly trénerov európskych futbalových líg v rubrike „Fešák na lajne“ na portáli TakUrčitee.sk, pre väčšinu z trénerov bolo „vrstvičkovanie“ odevov úplnou samozrejmosťou. U väčšiny bol preferovaný oblekový štýl s kravatou, čo má, samozrejme, svoje korene v kultúre odievania Talianov, Angličanov, Francúzov či Španielov a následne v klubových dress code. V chladnejšom počasí však pod sakom nosili véčkový sveter, vestu alebo cardigan a v chladnom počasí si na sako obliekali kabát. Šál bol neodmysliteľným doplnkom.
bolo to v porovnaní so Slovenskom výrazne odlišné?
My Slováci sme dosť vyhranení a určité veci buď neprijímame, alebo ich potrebujeme ešte len objaviť. Na tom nie je nič zlé, to je to naše. Čomu však trocha nerozumiem je to, že veľakrát odmietame aj to, čo je v oblasti odievania vo svete úplným štandardom. Sú jednoducho určité druhy odevov alebo doplnkov, ktoré by mali byť súčasťou sezónneho šatníka každého muža. Ich využiteľnosť či kombinovateľnosť je potom už otázkou osobných preferencií nositeľa a jeho individuálneho štýlu. V tomto prípade mám na mysli predovšetkým svetre s véčkom alebo okruhlinkou, vesty, cardigany, roláky a poloroláky, kabáty a šály. Ich nosením sa náš štýl stáva pestrejším, zaujímavejším a komfortnejším. Kárované alebo prúžkované obleky z flanelových materiálov v kombinácii s rolákom vytvárajú mestský ležérny štýl najvyššej elegancie. Užšie kratšie nohavice na manžetu, členkové alebo vyššie chelsea topánky, dvojradový kabát s opaskom, šál – a je vymaľované. Svet vám bude ležať pri nohách.
„Oblek je brnením džentlmena: bol, je a bude základom šatníka každého úspešného muža.“
často vyzdvihujete vašu službu „šatník na mieru“. Čo to znamená?
Keď sa povie šatník alebo šatník na mieru, každý si pod týmto slovom či symbolom predstaví niečo iné. Pre niekoho sú to vstavané skrine, pre niekoho celá miestnosť, kde má usporiadanú svoju garderóbu. Pre nás je to z pohľadu služby šatníka na mieru náš showroom, ktorý sme pracovne nazvali „virtuálny šatník na mieru“. Prečo? Lebo virtualita je vždy spojená s predstavivosťou a na základe ušitých vzoriek si klient vie predstaviť, ako bude jeho odev vyzerať, aké bude mať úžitkové vlastnosti a aký komfort bude mať pri jeho nosení.
čo presne teda zažijem, keď prídem do vášho showroomu?
V showroome Marco Mirelli sme pre klientov pripravili vzorky všetkých druhov odevov vo všetkých materiálových kvalitách od všetkých našich dodávateľov, aby klient vedel porovnať a aj ohmatal rozdiel napríklad medzi mohérom a hodvábom, medzi vlnou a kašmírom, ale aj medzi vlnou Super 100 S a vlnou Super 170 S a ich zmesami. Zároveň môže vidieť rozdiel v rovnakých materiálových kvalitách od rôznych výrobcov. Či už je to Loro Piana, Ermenegildo Zegna, Scabal, Holland&Sherry a ďalší. Spolu tvoria to najlepšie, čo svet v oblasti materiálov ponúka. Zároveň je každý dodávateľ materiálov niečím výnimočný a snaží sa byť lepší, ako tí ostatní. Nákupom najkvalitnejších prvotných surovín a ich špeciálnym spracovaním alebo vytvorením zmesového materiálu so špecifickými vlastnosťami sa snažia vniesť do sveta materiálov nové materiály s výnimočnými vlastnosťami, reflektujúc dobu a požiadavky klientov na úžitkové vlastnosti materiálov, pohodlnosť a komfort nosenia odevov, ktoré sú z nich vyrobené.
toto určite ocení najmä človek, ktorý chce mať na sebe len to najlepšie.
Klienti Marco Mirelli dostávajú vždy to najlepšie. Niežeby aj iné subjekty daného odvetvia nemohli vytvoriť virtuálny šatník na mieru, ale chce to originálnu myšlienku a nie všetko len kopírovať, ochotu investovať do komfortu klientov, mať zázemie a schopnosti. A to je pre mnohých vražedná kombinácia. Pre nás nie. Pre nás je to šťastie, lebo, ako stále hovorí Jaroslav Dušek, „šťastie je robiť činnosť, ktorá je ti zároveň odmenou“. Dnes, keď je virtuálny šatník na mieru pripravený, pociťujeme obrovskú radosť a zadosťučinenie. Dôraz sme kládli na najvyššie kvality a úžitkové vlastnosti materiálov, z ktorých sú odevy ušité, ako komfort nosenia, krčivosť, odolnosť voči oderu a ďalšie.
obstoja vaše materiály v celosvetovom porovnaní kvality?
Samozrejme, skutočne máme to najlepšie zo sveta. Nič lepšie už neexistuje. Vždy sme tvrdili, že máme od dodávateľov, na rozdiel od iných, kompletnú ponuku všetkých kvalít, teraz to vieme už aj názorne ukázať. Užívame si jemnosť, mäkkosť ako aj ďalšie vlastnosti najkvalitnejších materiálov na svete. A užívame si aj skutočnosť, že na svete nie je už nič lepšie, čo by sme my a naši klienti nemali k dispozícii. Pre lepšie pochopenie to vieme prirovnať ku vínu. Tak, ako platí, že nie je oblek ako oblek, takisto platí, že nie je víno ako víno.
ako by ste teda kvalitu vína porovnali s kvalitou materiálu odevu?
Ak chceme porovnať najkvalitnejšie materiály s najkvalitnejšími vínami, v prvom rade treba povedať, že ich produkcia je vždy limitovaná. Tomu potom, samozrejme, zodpovedá aj cena. V oblasti odievania najvzácnejšie vlákna sú vlákna z alpaky, z kašmírskej kozy a z vikune, pretože lám a kašmírových kôz, z ktorých sa toto vlákno získava, je na svete veľmi málo. Navyše, ich chov je náročný a prvotná surovina sa získava vyčesávaním a nie strihaním, ako je to v prípade ovčieho rúna. Čím je získavaného vlákna s výnimočnými vlastnosťami menej, tým je vzácnejšie, a tým je materiál drahší a aj produkt z neho má vyššiu cenu.
MARCO MIRELLIShowroom Marco Mi - relli predstavuje vzorky odevov z tých najkvalit - nejších materiálov na svete.
je pre kvalitu materiálu dôležitá aj oblasť, z ktorej prvotná surovina pochádza?
Áno, je to veľmi podobné ako pri víne, kde je dôležitá odroda a oblasť. Napríklad napriek tomu, že celosvetová produkcia bavlny je obrovská, najkvalitnejšia bavlna sa pestuje v Egypte. Ale tá najlepšia z egyptskej bavlny je bavlna označovaná ako Giza 93 či Giza 45, od ktorej už nič kvalitnejšie neexistuje. A práve z nej vyrába materiály DJ Anderson, ktorého materiály na košele sú tie najkvalitnejšie na svete a teda, samozrejme, sú súčasťou ponuky Marco Mirelli. Aby bavlna s označením Giza 45 mala svoje charakteristické vlastnosti, nie je možné ju pestovať nikde inde na svete, iba v Egypte v oblasti delty Nílu. A z týchto dôvodov tí, čo chcú byť najlepší, samozrejme pracujú len s tým najlepším, čo svet ponúka. Preto výrobcovia najkvalitnejších materiálov na svete zabezpečujú svoju exkluzivitu buď vykupovaním celej produkcie najkvalitnejšej prvotnej suroviny od iných chovateľov a pestovateľov, alebo dokonca vytvárajú farmy a rezervácie, kde sa vo vlastnej réžii starajú o zabezpečenie prvotnej suroviny pre potreby vlastnej výroby najkvalitnejších látok na svete. Takto je to napríklad s pestovaním najkvalitnejšej egyptskej bavlny Giza 45 alebo s chovom Vicune. K takýmto firmám patria najmä talianske firmy s dlhoročnou tradíciou výroby materiálov na pánske odevy Loro Piana, Ermenegildo Zegna, či výrobcom materiálov na košele najvyššej kvality Cotonificio Albini.
s dodávateľmi top materiálov na svete spolupracujete už roky. Vo virtuálnom šatníku však najnovšie ponúkate vzorky z úplne všetkých materiálov. Prečo až teraz?
Sám sa čudujem, že nám trvalo 16 rokov, kým sme zistili, že pre klientov, ktorí hľadajú to najlepšie, je kľúčové, aby to priamo videli. Ale dnes je to realita a je to svetový unikát. Nielenže nám to potvrdili naši dodávatelia, ale tak to cítim aj ja. Som hrdý, že toto je Marco Mirelli, že posúva hranice odievania a služby spojené s odievaním na malom Slovensku na top svetovú úroveň. Značka, firma, ktorá je vďaka odbornosti, kreativite, vlastnej výrobe a adekvátnym priestorom schopná zhmotniť myšlienky do reality. Je to úplne iný druh nakupovania, keď je na jednom mieste pripravených viac ako sto rôznych odevov v rôznych strihových vyhotoveniach a materiálových kvalitách – obleky, saká podšité, polopodšité, ako aj nepodšité, nohavice, bundičky, kabáty, sakokabáty, trenčkoty, a ďalšie odevy, ktoré sú zároveň s doplnkami skombinované do stylingov. A zároveň sme pripravili viac ako 90 vzoriek bielych košieľ všetkých ponúkaných kvalít, aby sa klient mohol oboznámiť s úžitkovými vlastnosťami jednotlivých materiálov. Krčivosť, priesvitnosť, žehliteľnosť, jemnosť, a samozrejme, komfort nosenia.
podľa čoho si vaši klienti vyberajú konkrétny odev?
Klient si vyberá kvalitu podľa osobných preferencií na úžitkové vlastnosti odevu. Hlavne však má na pripravených vzorkách odevov možnosť porovnať vlastnosti jednotlivých materiálov. Pretože napríklad jemnosť kabáta z 320-gramového kašmíru je iná, ako jemnosť kabáta z 590-gramového kašmíru. Oblek z mohéru od dodávateľa Holland&Sherry je drsnejší, oderuvzdorný a nekrčivý a na druhej strane oblek zo stopercentného hodvábu od dodávateľa Carnet je síce krčivejší, ale je mäkký, fantastický na dotyk a veľmi komfortný na nosenie. A preto dnes klient u nás nájde každý druh odevu v požadovanej kvalite, ktorý vytvára jeho osobný štýl, jeho šatník na mieru. Pre klienta vytvárame prostredie virtuálneho šatníka, v ktorom sa klient pohybuje a vyberá si v požadovaných, jemu najviac vyhovujúcich kvalitách konkrétne druhy odevov v rámci príležitosti a jeho individuálneho štýlu.
„Ustálené členenie na topánkové druhy zostáva nemenné, menia sa len kože, farby a detaily.“
odevy na mieru však sú len časťou šatníka. Viete sa postarať aj o ostatné veci?
Absolútne! Nemenej podstatnou súčasťou šatníka sú topánky a doplnky. Niekedy to boli len ženy, ktoré fičali na topánkach, dnes už našli vášeň v dizajnových topánkach aj muži, pričom mnohí pochopili aj dôležitosť kvality topánok. Rokmi ustálené delenie na jednotlivé topánkové druhy zostáva nemenné, menia sa len kože, farby, detaily, inak povedané dizajn. V zmysle našej filozofie špičkovej služby, komfortu nákupu a úspory času má klient Marco Mirelli možnosť sa vždy obliecť na jednom mieste. A aj preto sme sa rozhodli rozšíriť portfólio našich služieb a produktov o ďalšie značky talianskych rodinných firiem zaoberajúcich sa výrobou najkvalitnejších topánok, a vytvoriť tak luxusný topánkový multibrand nielen pokiaľ ide o značky, ale aj pokiaľ ide o druhy topánok. Podľa viazania derby alebo oxfordy, mokstrapy so zapínaním na sponu/y, mokasíny, topánky s ozdobným dierkovaním, tzv. brogue, nasúvacie alebo na šnurovanie členkové topánky alebo aj vyššie nasúvacie topánky tzv. chelsea. Kožené, semišové alebo kombinované, v rôznych farebných variáciách, ale o tom viac nabudúce.
prichádza však zima. Máte v ponuke aj topánky do chladnejšieho počasia?
Iste, veď rovnako ako pri odevoch, platí aj pri topánkach pravidlo sezónnosti. Topánky sú štandardne nevyteplené, ale chlad sa šíri od nôh a určite už každý zažil tú „kosu“, keď mal zmrznuté nohy. A preto sme pre tepelnú pohodu a komfort našich klientov pripravili ako špecialitku na sezónu jeseň/zima kolekciu vyteplených topánok, pričom by som vyzdvihol členkové šnurovacie alebo úžasne ľahko nasúvacie topánky Santoni pre všetky tvary nôh, so špeciálnymi podrážkami do nepriaznivého počasia. Z nich som osobne úplne nadšený. Jednoducho povedané, nehovoríme o bagandžiach, ale o dizajnových topánkach najvyššej kvality a komfortu do chladného počasia. A čo ich robí ešte úžasnejšími, je ich využiteľnosť. Sú rovnako použiteľné k oblekom, ako aj k džínsom. Ale nie k hocijakým. A tu by som dal do pozornosti ešte náš tohtosezónny bestseller: vyteplené mäkučké padavé džínsy Jacob Cohen, ktorým my hovoríme „teplákové“. Inak povedané, kto si ich oblečie, už ich nevyzlečie.
čo všetko teda pre vás znamená starostlivosť o odievanie?
Nie je to len zhotovenie odevov a ich vhodné doplnenie doplnkami do štýlu pri nákupe, ale aj následná starostlivosť. Upratanie a revitalizácia šatníka, zosetovanie odevov s doplnkami do vhodných kombinácii, čistenie a oživenie či repasácia odevov. Tieto všetky služby spolu tvoria jednu komplexnú službu a to je správa šatníka klienta. A tu sa dostávame od virtuálneho šatníka Marco Mirelli k reálnemu šatníku klientov. Jedna z našich najúžasnejších služieb v rámci starostlivosti o odievanie klientov je správa ich šatníka, pričom môžeme hovoriť o správe šatníka v dvoch rovinách. V prvom rade je to interný šatník klienta, pozostávajúci zo vzoriek všetkých odevov, ktoré si klient u nás objednal. Na základe toho vieme presne zacieliť na jeho potreby a ponúkať mu vhodné doplnenie šatníka v rámci jeho individuálneho štýlu a zároveň sa vyhneme rôznej nežiaducej duplicite. V druhom rade je to reálny šatník klienta, do ktorého vstupujeme, aby sme klientovi uľahčili život, zbavili ho stresu pri hľadaní odpovede čo a s čím si obliecť a takýmto spôsobom mu aj šetrili čas.
MARCO MIRELLI
čo všetko urobíte s reálnym šatníkom klienta, keď do neho vstúpite?
Ako som už predtým hovoril, obsah šatníka by mal vždy reflektovať na ročné obdobie, a preto klientom ponúkame túto službu dvakrát do roka, vždy po sezóne. Klientovi šatník upraceme, čo znamená, že ho rozdelíme na veci posezónne a veci na novú sezónnu. Veci po sezóne, ktoré sú už z akéhokoľvek dôvodu ďalej nenositeľné, navrhneme vyradiť zo šatníka a tie zvyšné vezmeme na revitalizáciu. Po servise sa vrátia späť a klient si ich uskladní na ďalšiu sezónu. Rovnaký postup je aj s vecami na aktuálnu sezónu, s tým rozdielom, že podľa stavu šatníka navrhneme jeho vhodné doplnenie a všetky veci spolu s doplnkami zosetujeme, čo znamená, že odevy skombinujeme s doplnkami a topánkami do doporučených kombinácii, ktoré či už na klientovi, alebo len na vešiaku odfotíme. Potom už len stačí, aby si klient či už ráno, alebo pred konkrétnou príležitosťou pozrel fotku a presne vie, čo s čím skombinovať, aby bol vhodne, dobre a reprezentatívne oblečený. Povedané inak, pozrie a vie.
takáto hĺbková starostlivosť vás musí stáť veľa času a energie. Stojí to za to?
Je to úžasná služba, stojí to za to. Kto to už zažil, vie, o čom hovorím. Pretože toto je pre mňa vzťah dôvery. Klient nám umožní stopercentne odviesť našu prácu a zároveň sa môže spoľahnúť, že bude o neho profesionálne postarané. Starostlivosť o odievanie je vzťah z dlhodobého hľadiska a nielen vtedy, keď klient nakupuje. A aj preto je správa šatníka špičková profesionálna služba, ktorá je súčasťou dlhodobej skutočnej starostlivosti o odievanie našich klientov. Je to služba, ktorú treba zažiť, pretože lepšie je raz zažiť, ako stokrát počuť. Ako povedal jeden náš klient po uprataní a revitalizácii šatníka: „A práve pre toto som prišiel do Marco Mirelli.“