od uvedenia programu venovali zamestnanci viac ako 1 000 hodín času pomoci komunitám, čo je spolu viac ako 40 dní! Okrem dobrovoľníctva pomáhali v predvianočnom období zamestnanci aj v rámci celosvetovej iniciatívy #GivingTuesday a venovali svoje stravné lístky v celkovej hodnote 3026 eur 21 neziskovým organizáciám na Slovensku.
Tesco chce byť dobrý partnerom komunitám, v ktorých pôsobí. Aj preto vznikla dobrovoľnícka iniciatíva pre zamestnancov spoločnosti Tesco, ktorá umožňuje pomáhať rôznym dobročinným, neziskovým organizáciám, charitám či občianskym zduženiam. Cieľom programu je podpora miestnych aktivít v réžii Tesco pomocníkov ešte viac ako doposiaľ. Všetky aktivity, ku ktorým priložia svoje ruky, kedy a tiež s kým – či ako jednotlivec alebo zanietený pracovný tím, si môžu vyberať sami. Tento program zároveň nadväzuje na už rozbehnutú spoluprácu s organizáciami, ktoré Tesco podporilo v minulosti alebo im dlhodobo pomáha v rámci iných svojich komunitných i grantových projektov.
„Do dobrovoľníckeho programu sa od apríla tohto roka zapojilo 174 kolegov, pričom spolu odpracovali viac ako 1 000 dobrovoľníckych hodín. A to je za pol roka od uvedenia programu viac ako 40 dní! Mnohí tieto aktivity využili ako aktívny teambuilding či spoločne strávené chvíle mimo pracovného prostredia so svojimi kolegami. Jednoducho spojili niečo príjemné s veľmi užitočným,“ zhodnotila Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesco Slovensko.
tesco archívStravné lístky vyzbierané od zamestnancov centrálnej kancelárie Tesca boli venované dvom organizáciám, jednou bolo OZ Vagus.
Kolegovia mohli venovať jednu pracovnú zmenu svojho denného harmonogramu dobročinnej aktivite. „Ako tím sme pomáhali triedením darovaného šatstva a navštívili sme imobilných seniorov, ktorí nám boli vďační za našu prítomnosť. Cítili sme veľkú vďačnosť aj zo strany kolegov, s ktorými sme priniesli aj rôzne drobnosti a sladkosti. Z tejto aktivity som mala veľmi dobrý pocit,“ povedala jedna z dobrovoľníčok Jana Kubalová z Tesca.
Cieľom tohto programu je motivovať čo najviac kolegov, aby venovali kúsok svojho pracovného času a pomáhali tam, kde to považujú za prospešné pre okolie a ľudí žijúcich v danej komunite, pretože v Tescu veríme, že aj malá pomoc má veľký význam.
„V predvianočnom období podporili tiež naši kolegovia z 19 obchodov a centrálnej kancelárie iniciatívu projektu #GivingTuesday a venovali svoje stravné lístky v celkovej hodnote 3 026 eur, ktoré boli rozdelené medzi 21 neziskových organizácií. Aj týmto spôsobom mohli pomôcť ľuďom v núdzi a sociálne slabším rodinám pripraviť krajšie Vianoce,“ doplnila K. Pšenáková.