aby sme vás o tom presvedčili, vyspovedali sme troch jej zamestnancov. Toto sú CEO Peťo, marketingový manažér Filip a riaditeľka ľudských zdrojov Lucka. Ich odpovede vás možno motivujú k tomu, aby ste sa aj vy stali členom geekovského tímu DIGMIA.
čo je vo firme DIGMIA iné ako na iných pracoviskách?
Filip: Poznáte to, keď vás firma láka, aby ste sa v nej zamestnali, tak sa to číta krásne. Väčšinou však zostane iba pri pekných rečiach. DIGMIA ma veľmi prekvapila, že bola opakom. Tie „pekné rečičky“ naozaj fungujú aj v praxi.
Pracoval som určitý čas v prostredí, kde bola firemná kultúra stanovená veľmi konzervatívne - musel som chodiť predpisovo oblečený, predpisovo sa správať, plniť či už byrokratické alebo nezmyselné úlohy. To však u nás neplatí. Tu sa nemusím stresovať, či prídem do práce 9:00 alebo 9:05, a to hoci aj vo vyťahanom svetri. Môžem si pokojne spraviť kávu, naštartovať sa do pracovného dňa, ísť kedykoľvek na obed a v tejto uvoľnenej atmosfére sa hneď inak pracuje. Vtedy pochopíte, že to, čo ste robili predtým 10 hodín, dokážete spraviť aj za 7.
ako by ste popísali „typického“ zamestnanca spoločnosti DIGMIA?
Lucka: Typickým zamestnancom je sysadmin – geek, t.j. „homo geekness IT sapiens“. Je občas zhrbený s IT gramotnosťou prevažne vysoko nad priemerom „bežného“ Homo sapiens sapiens. Geekovskú kultúru u nás by som opísala ako životno-pracovný priestor, kde každý jedinec je samostatný, dôležitý a chránený Linux druh, ktorý má špecifické bugy a features a spoločné majú to, že žijú v čase pracovnom a častokrát aj nepracovnom – technikou. Teda tým, čo sa deje vo svete za monitorom počítača. Geeci si nasadia svoje technicko-chirurgické mozgy a denne operujú systémy, databázy, ... Robia ich zdravšími a novými funkciami nabitejšími, vysoko dostupnými a stabilnými.
„Na ľudí je spoľahnutie, že si svoju prácu urobia. Sami, automaticky a zodpovedne.“
ako sa s druhom homo geekness IT sapiens pracuje a ako sa manažuje?
Lucka: Istý múdry človek raz povedal, že manažovať geekov je ako pásť mačky. A tak sa stalo, že sa postupne namiešal sa ten správny pomer pravidiel a slobody, ktorý dáva istotu v pravidlách a procesoch a taktiež kreativitu a slobodu v pracovnej realizácii. V DIGMII je to tak, že dôvera ide ruka v ruke so zodpovednosťou za zverený priestor. Dáva to možnosť hýbať sa a je to zároveň výzva k sebadisciplíne a k nápadom. Vedie to k snahe všetko urobiť najlepšie, ako viem, prípadne aj prispieť do spoločného banku nápadmi, ktoré môžu priniesť niečo nové, lepšie.
dnes už vieme, že pracovné prostredie je mimoriadne dôležité. Aké priestory ponúka svojim zamestnancom DIGMIA?
Lucka : Každá kancelária má iný „genius loci“, t.j. charakteristickú atmosféru s prvkami geekovskej urban-place kultúry. Ako si zútulniť kanceláriu je na každom geekovi, a tak máme kanceláriu, kde človek môže ucítiť dobu kamennú, je tmavšia, chladnejšia, plná káblov a neolitických PC-exponátov. Netypická je aj kancelária s ranými prvkami moderného dizajnu a minimalizmu. V spoločných priestoroch sa každý geek može vyblazniť pri ping-pongovom stole alebo si vytlačí svoje kreácie na 3D tlačiarni. Bezplatný vstup s benefitom každodenného využitia majú ľudia až po podpise pracovnej zmluvy.
„Otvorenosť na diskusiu a rôzne názory vnímame ako súčasť dôvery v tíme.“
na akých hodnotách je DIGMIA postavená?
Peťo: V DIGMII je kľúčová dôvera medzi členmi tímu a platí to aj vo vzťahoch medzi geekmi a manažérmi. Úlohou manažéra je vytvoriť také podmienky pre geekov, aby sa mohli plne venovať projektom a práci, ktorá je zmysluplná – či už z pohľadu zákazníka alebo interne pre potreby DIGMIE. Geek môže prísť kedykoľvek za manažérom, keď potrebuje poradiť s problémom, na ktorom sa zasekol, aby mohol pokračovať ďalej v projekte Na druhej strane, manažér neposkytuje správne riešenie „naservírované na podnose“, ale snaží sa geeka nasmerovať tak, aby pochopil súvislosti.
Nové pravidlá fungovania tímu v DIGMII (tzv. „work rules“) lepšie spájajú výkonu tímu s rozsahom a kvalitou práce pre klientov, napr. v oblasti tímových bonusov. Zároveň sme zjednodušili pravidlá týkajúce sa práce z domu (flexibilný home office), pretože považujeme za dôležité, aby klient dostal kvalitnú službu načas a fyzické miesto výkonu práce nie je rozhodujúce. Takto dokážeme zvládnuť aj rôzne pracovné aj súkromné situácie v živote geekov bez toho, aby to malo dopad na klientov alebo chod firmy.
na záver nám prezraďte, prečo by mal „bežný smrteľník“ začať premýšľať nad tým, že sa stane členom vášho tímu.
Peťo: Všetci si veríme. Nikto sa ma nepýta, čo tam vlastne robíš za tým počítačom. Na ľudí je spoľahnutie, že si svoju prácu urobia. Sami, automaticky a zodpovedne. Ľudia a odborníci, s ktorými môžem pracovať, sú najsilnejšou stránkou DIGMIE.
Filip: Samozrejmosťou je tu profesionálny prístup a služby, a to bez hlúpych rečičiek a ligotavých pozlátok. Môžem tu byť sám sebou a zároveň predať to, čo vo mne je. Preto som tu spokojný a preto vnímam, že je to tu iné. Ak by som to mal zhrnúť do pár slov, tak pre mňa je DIGMIA zodpovednosť a profesionalita v prístupe a atmosfére.
Peťo: Stať sa členom tímu DIGMIE neznamená len technicky zvládať komplexnosť správy serverových clustrov a sieťových riešení klientov, ale aj vedieť o tom komunikovať so všetkými členmi tímu. Nehráme sa na striktne hierarchickú firmu (manažéri – podriadení), sme jeden tím. Žiadna téma – či už technická alebo medziľudská, nie je pre členov tímu tabu. Otvorenosť na diskusiu a rôzne názory vnímame ako súčasť dôvery v tíme.