ponúkajú nám možnosti ako získať produkt či službu, ktorú hľadáme a dlhodobo sa usilujeme o získanie toho najlepšieho, čo nám trh dokáže ponúknuť z pohľadu ceny a kvality.
Zároveň rozširujú možnosti výberu. Na výstavách a veľtrhoch sa stretneme s množstvom firiem prezentujúcich a ponúkajúcich svoje produkty, služby či myšlienky. Koncentrácia je vysoká a my môžeme porovnávať. Takýmto spôsobom sa dokáže aj bežný smrteľník dostať bližšie k najvychytenejším produktom a službám a čo viac- nájde ich na jednom mieste.
Pre firmy sú veľtrhy a výstavy najefektívnejším spôsobom zacielenia koncového zákazníka. Zákazník prichádza na veľtrh či výstavu sám a má o daný produkt či službu záujem. Nie je nevyhnutná dodatočná selekcia či energia spotrebovaná na zaujatie „nesprávneho“ zákazníka.
Firmy okrem zvyšovania povedomia o značke, majú možnosť nadviazania nových spoluprác a získania nových obchodných partnerstiev. Ak sa teda chystáte na veľtrh alebo výstavu mali by ste sa na túto udalosť v dostatočnom predstihu dobre pripraviť. Minimálne pár týždňov či mesiacov pred touto udalosťou. Prihláška sa odosiela zvyčajne cca 3 mesiace vopred. V prípade významnejšej udalosti, konanej v modernom kongresovom hoteli a podobných zariadeniach - niekedy aj rok dopredu.
A na čo myslieť predtým, ako sa na nejaký ten veľtrh či výstavu vyberieme?! Už v prípravnej fáze je rozhodujúce si ujasniť nasledovné:
Cieľ a stratégia
Pre podnikateľa je rozhodujúce ujasniť si s akým cieľom na danú udalosť ide. Cieľom môže byť:
Na základe vytýčeného cieľa a jeho vyobrazenia v konkrétnych číslach si potom ľahšie stanovíte príslušnú stratégiu. Stratégia je postavená na pilieroch - ako kvalitná príprava pred účasťou vašej firmy na veľtrhu či výstave, výber správnych ľudí, ktorí vašu firmu budú reprezentovať a taktika, ktorú zvolíte pri jednotlivých cieľových skupinách.
TIP: Dobrou taktikou na takýchto akciách sú aj špeciálne reklamné predmety alebo univerzálne darčeky pre obchodných partnerov. Zaujmú, potešia a zároveň vás aj ako firmu určitým spôsobom spropagujú!
Náklady
Už pred podaním prihlášky na konkrétny veľtrh či výstavu je potrebné poznať predbežné náklady, ktoré súvisia s vašou účasťou na tejto udalosti. A popravde, nejde o lacnú záležitosť. Výška nákladov sa dokáže vyšplhať aj na niekoľko tisíc či desiatok tisíc eur.
Výška nákladov závisí od:
Účasť na veľtrhoch a výstavách je však výborným spôsobom ako investovať peniaze s výraznou návratnosťou v budúcnosti.
Propagácia a propagačné materiály
Propagácia je jedným z kľúčových faktorov pri účasti firmy na veľtrhu či výstave. Začneme tým, čo určite budete potrebovať.
Ako prvé – zaujímavý promo stánok. Predajcovia ponúkajú výstavné stánky rôznych typov a veľkostí. Vybrať si ten váš môžete aj na internete. V ponuke si voľte možnosti, ktoré vám umožnia modulovať stánok tak, aby vyhovoval vašim osobným požiadavkám, požiadavkám súvisiacim s priestorom či rozpočtu.
Netreba zabudnúť na propagačné materiály ako vizitky, letáky či iné pozornosti, oblečenie pre prezentujúcich zamestnancov a celkový program a priebeh prezentácie. Len potom bude výstava pre vás a vašu firmu tou najlepšou udalosťou, na ktorej si „rozšírite svoje obzory“ a prezentujete firemné hodnoty v tom najlepšom svetle.