Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Značka TOYETO vracia hračkám ich pôvodný význam

.sponzorované .promotion

Hračky s pridanou hodnotou. Existujú vôbec také? Spoločnosť TOYETO pri predaji produktov starostlivo rieši nielen ich ekologické hľadisko z pohľadu výroby a trvalej udržateľnosti, no v spolupráci s klinickými psychológmi a psychoterapeutmi prostredníctvom videí predstavuje ich význam aj z pohľadu detského vývinu.

Značka TOYETO vracia hračkám ich pôvodný význam

dostupnosť hračiek je v dnešnej dobe mimoriadne veľká. Aj vďaka tomu je množstvo detí nimi doslova zahltených, čím sa môže strácať ich hlavný úžitok pre zdravý detský vývin. Jednou z možností, ako sa tomu vyhnúť, je zmeniť spôsob nazerania na hračky a začať ich vyberať zodpovedne. Zorientovať sa v plejáde rôznych typov hračiek však môže byť pre nezainteresovaného človeka zložité. I v tomto prípade preto platí, že nie je hanbou nechať si poradiť od odborníkov.

Nadšenie zo sveta hry a fascináciu hračkami vycítite z rozhovoru so CEO spoločnosti TOYETO, Dominikom Rusňákom. O samotných hračkách, ich pôvode a ceste, ktoré ku zákazníkom absolvujú, dokáže so zápalom rozprávať celé hodiny. 

„Každá z hračiek, ktorú u nás nájdete, má svoj príbeh a vyberáme ich podľa prísnych pravidiel a zásad. Špičková kvalita je už dnes samozrejmosťou, no rovnako dbáme na to, aby značky, s ktorými spolupracujeme, vyznávali rovnaké hodnoty. S tým súvisí aj fakt, že našich dodávateľov poznáme aj osobne a niektorých z nich sme navštívili aj priamo v ich výrobnej časti. Odmietame spoluprácu s tými výrobcami, ktorí masovo produkujú lacné a nekvalitné hračky v neférových podmienkach”.

Vedenie spoločnosti TOYETO si zakladá na tom, aby bola každá ponúkaná hračka posúdená osobitne. V spolupráci s odborníkmi na detskú psychológiu a pedagogiku detailne skúma ich prínos pre detský vývin, zaujíma sa o svetové trendy v hračkách, no taktiež aj o požiadavky zákazníkov. 

“Naším cieľom je spájať poznatky odborníkov v rôznych oblastiach a tak prinášať na trh hračky, ktoré dieťaťu odovzdajú pridanú hodnotu,“ dodáva Rusňák.

Hračka reprezentuje detské potreby

S názorom, že množstvo hračiek často neprináša deťom skutočnú radosť súhlasí aj klinická psychologička a psychoterapeutka PhDr. Eva Reichelová, Csc. „Aj v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac. Deti majú často príliš veľa hračiek, no skutočne ich zaujmú len tie, s ktorými sa schuti zahrajú. To, s čím sa deti budú hrať, si vedia vybrať samy, siahajú totiž po hračkách, ktoré korešpondujú s ich vnútornými potrebami,“ vysvetľuje. Kým hračky pre najmenšie deti majú často emocionálnu hodnotu, tie staršie majú vďaka nim možnosť prežívať a prejavovať svoje emócie a potreby, vyjadrujú v nich skúsenosti a situácie, ktoré odpozorovali zo svojho okolia.

„Hračka je pre dieťa mostom medzi realitou a jeho potrebami,“ pokračuje psychologička, ktorá však dodáva, že schopnosť hrať sa nie je samozrejmosťou, „dieťa sa nenarodí fascinované hrou, preto je dôležité, aby ho k tomu viedli a stimulovali rodičia, dávali mu k hre rôzne podnety.“ Takými podnetmi môžu byť aj vhodne vybraté hračky – také, ktoré deťom ponúkajú viacero možností, ako hra s nimi môže vyzerať a rozvíjajú detskú kreativitu a predstavivosť.  

Hračky pre dieťa alebo pre rodiča?

Vnímavé hračky, ktoré deti niečo naučia a rozvíjajú ich zmyslové a motorické vnímanie, môžu mnohí vnímať ako výstrelky rodičov, ktorí sa silou-mocou snažia vychovávať inteligentné deti. Aj edukatívne hračky by preto mali mať svoju prvotnú funkciu a dokázať deti zabaviť, k využívaniu ich kompletného potenciálu vedia cesta spoločnej hry s rodičmi. „To najviac, čo môže rodič dieťaťu odovzdať je spoločný čas,“ potvrdzuje psychologička Eva Reichelová, „rodič učí dieťa hrať sa, uvádza ho do sveta hry, a čo je dôležité, musí sa pri hre tešiť z malých detských úspechov. Ak sa rodič s dieťaťom nehrá, niektoré deti si vedia poradiť aj samy, iné však potrebujú viac pozornosti a ak ju nedostávajú, odrazí sa to aj v strate záujmu o hru.“ 

Naopak, prílišná angažovanosť rodičom, ktorý dieťaťu podsúva stále nové a nové hračky a vymýšľa hry, môže byť podľa nej na škodu: dieťa sa stáva pasívnejším, stráca záujem o hru, prestáva objavovať. „Hra by mala rodičovi a dieťaťu priniesť kvalitne strávený spoločný čas,“ dodáva Reichelová. 

Celý rozhovor, v ktorom hovorí o psychologickom význame hračiek, si môžete pozrieť na Youtube kanáli spoločnosti TOYETO.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite