prvá vlna pandémie ochorenia COVID-19 a s ňou súvisiace nevyhnutné opatrenia zanechali v slovenskej kultúre spúšť. Ľudia pracujúci v tomto segmente sa z nej začali zviechať iba nedávno. Druhá vlna však mnohým z nich znemožnila ďalej pracovať. Svoje rezervy veľa z nich vyčerpalo počas prvej vlny. Najsilnejším hlasom, ktorý sa v súčasnosti v prospech umelcov angažuje, je režisér Nikita Slovák.
On sám ostal od marca bez príjmu, rovnako ako tisíce ďalších jeho kolegov z branže. Aj v mene ostatných sa obrátil na spoločnosť BILLA, aby celej kultúrnej obci sprostredkoval možnosť, ako preklenúť kritické obdobie.
https://www.facebook.com/1628037510/videos/10222224253748447/
BILLA ponúkne svoje voľné pracovné miesta, ľuďom pôsobiacich v kultúre. Ide prioritne o obslužný personál, osvetľovačov, kamerových technikov či zvukárov. „Kultúra, to nie sú iba známi herci a speváci, ale tisíce ľudí, ktorí musia pripraviť scénu, nastaviť zvuk, spracovať video, napísať scenár, natiahnuť káble, navrhnúť a ušiť kostýmy, postaviť koncertné pódiá a podobne. Práca v kultúre bola vždy trochu neistá, ale viacerým už dochádzajú aj posledné rezervy, a ešte väčšiemu počtu ľudí sa už celkom minuli. Ďakujeme, že BILLA mnohým z nás a našim rodinám pomôže prekonať ťažké časy,” povedal režisér Nikita Slovák.Zákazníci BILLA možno stretnú v žlto-červených farbách okrem osvetľovačov, kamerových technikov či zvukárov aj niektoré známe osobnosti kultúrnej scény.
Obsadzovať budú najmä pozície v dennom aj nočnom dokladaní tovaru, nájdete ich za pokladňou, či v pekárni. „Sme radi, že môžeme takouto formou pomôcť slovenskej kultúre. Verejnosť často vníma najmä ľudí vo svetle reflektorov a až táto kríza ukázala aj ľudí za oponou. Sme si istí, že do kolektívov v predajniach BILLA rýchlo a ľahko zapadnú. Poskytneme im zaškolenie i ľudskú podporu, aby zvládli prácu v obchode v čase koronakrízy čo najlepšie,“ uzavrel Peter Lackó, vedúci oddelenia ľudských zdrojov spoločnosti BILLA.
O spoločnosti
Spoločnosť BILLA, s.r.o., ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje 155 a zamestnáva viac ako 4 500 pracovníkov. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami cenovo výhodné produkty Clever, výrobky pod značkou BILLA, organické produkty BILLA BIO a domáca Slovenská farma. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.