Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Kúpou darčekov v predstihu pomôžete sebe aj nám, hovorí Dominik Rusňák z hračkárstva TOYETO – Vnímavé hračky

.sponzorované .promotion

Hoci do Vianoc nám ostáva ešte niekoľko týždňov, už teraz je jasné, že kvôli situácii s koronavírusom bude ich atmosféra tento rok o čosi iná. Ako to vyzerá s prípravou na vianočné sviatky u hračkárstva, v prípade ktorého sú práve Vianoce najdôležitejším obdobím roka? Situáciu priblížil CEO siete hračkárstiev TOYETO, Dominik Rusňák.

Kúpou darčekov v predstihu pomôžete sebe aj nám, hovorí Dominik Rusňák z hračkárstva TOYETO – Vnímavé hračky

vianoce sú síce predovšetkým sviatkami pokoja a radosti, no najmä rodiny s malými deťmi vedia, že len máločo vyčarí v detských očkách väčšiu radosť, ako zhmotnený sen pod vianočným stromčekom. Svoje o tom vedia aj hračkárstva, ktoré zažívajú každoročne pred Vianocami svoj vrchol. „Nie je nijakým tajomstvom, že práve Vianoce sú pre nás v TOYETO kľúčovým obdobím. Počas posledných troch rokov sme vždy práve v predvianočnom období – počas októbra, novembra a najmä decembra – zaznamenali takmer polovicu z nášho celoročného obratu,“ úprimne priznáva Dominik Rusňák, CEO hračkárstva TOYETO, ktoré okrem e-shopu prevádzkuje až 8 kamenných predajní po celom Slovensku.

vianočné darčeky na poslednú chvíľu? Tento rok radšej nie

 Hoci firmy každoročne vyzývajú na nakupovanie vianočných darčekov v predstihu, stále sa nájde veľká časť ľudí, ktorá si to necháva doslova na poslednú chvíľu, čoho dôkazom sú aj zaneprázdnené kuriérske služby a preplnené nákupné centrá počas posledného predvianočného týždňa. Druhá vlna koronavírusu však naznačuje, že tento rok budú musieť ľudia svoje nákupné správanie trochu zmeniť. Kuriérske služby sú aktuálne vyťaženejšie aj mimo obdobia Vianoc a nákupné centrá majú výrazne obmedzené kapacity, limitovaný je aj povolený počet ľudí v jednotlivých predajniach. Nehovoriac o tom, že tlačiť sa s desiatkami ďalších zákazníkov nie je v tomto období práve najideálnejším riešením.

Okrem toho, situácia sa mení doslova zo dňa na deň a zatvorené nákupné centrá počas prvej vlny sú toho dôkazom. „Pokiaľ by pred Vianocami došlo k opätovnému zatváraniu nákupných centier, pre mnoho prevádzok by to mohlo mať fatálne následky. A, bohužiaľ, TOYETO pri tom nie je nijakou výnimkou,“ priznáva Dominik Rusňák. „Až 70 % z našich tržieb pochádza z kamenných predajní. Hoci počas zatvorených obchodoch pri prvej vlne sa mnoho ľudí naučilo využívať na nákup hračiek aj e-shop, mnoho ľudí stále uprednostňuje osobné nákupy v predajni. Aj toto je, nakoniec, pekný ukazovateľ toho, ako je pre nás ľudí osobný kontakt dôležitý,“ uvažuje Rusňák, ktorý dodáva, že práve kamenné prevádzky v nákupných centrách sú najväčšou pýchou hračkárstva. Všetky boli totiž starostlivo nadizajnované tak, aby sa v nich zákazníci, ale aj deti, cítili príjemne. Hračky sú v nich uložené prehľadne a priam vyzývajú k hre, predajne sú príjemne svetlé a priestranné.

nákup v kamenných predajniach môže byť výhodou

Hoci e-shop hračkárstva je plne funkčný a pripravený na vianočný nápor, riaditeľ TOYETO zákazníkom uprednostňujúcim práve osobný nákup odporúča, aby tak urobili čím skôr. Predajne podľa jeho slov prísne dodržiavajú všetky bezpečnostné nariadenia a momentálne nezažívajú taký veľký nápor, vďaka čomu sa zákazník nemusí cítiť nepríjemne či ohrozene. Predajcovia majú navyše väčší priestor na to, aby sa každému zákazníkovi venovali osobitne a poradili mu s výberom vhodných hračiek. Nakupovaním vianočných darčekov v predstihu majú zároveň zákazníci na výber z väčšieho sortimentu hračiek. Práve dostupnosť tovaru bola ďalšou vecou, ktorá si tento rok vyžiadala extra pozornosť.

Na vianočnú sezónu sa totiž hračkárstvo každoročne nepripravuje len po kapacitnej stránke, ale aj objednávkami zákazníkmi vyhľadávaného tovaru. Aj v tejto oblasti však zaúradovala súčasná situácia a odhadnúť správne množstvo a výber tovaru bolo podľa Rusňáka komplikovanejšie ako kedykoľvek predtým. Keďže TOYETO má vo svojej ponuke aj viacero zahraničných značiek, v niektorých prípadoch bolo kvôli zrušeným či meškajúcim objednávkam treba improvizovať.

„Hoci situácia je aká je, nechceme vyznievať negatívne. Skvelý feedback od našich zákazníkov nás utvrdzuje v tom, že náš sortiment a prístup k hračkám je pre nich stále zaujímavý a učí ich pozerať sa na hračky inak,“ dodáva. Sieť hračkárstiev TOYETO sa totiž zameriava na hračky s pridanou hodnotou, ktoré rozvíjajú schopnosti detí, podporujú ich prirodzenú zvedavosť a učia ich pozerať sa na svet inak. V ich ponuke nájdete hračky pre všetky vekové skupiny: od vnemových hračiek pre najmenších, cez hračky rozvíjajúce jemnú motoriku, spoločenské hry, kolobežky a odrážadlá, až po kreatívne a vedecké sety, no nechýbajú ani evergreeny ako bábiky, autíčka či plyšové hračky. TOYETO navyše spolupracuje len s overenými dodávateľmi, ktorí s hračkárstvom zdieľajú rovnaké hodnoty v oblasti ekológie a trvalej udržateľnosti. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite