v Lidli sa plytvanie potravinami nenosí. Diskont najnovšie spustil komunikáciu „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“ Lidl takto označuje potraviny, ktoré sa blížia ku koncu dátumu minimálnej trvanlivosti, a predáva ich s výraznými zľavami. Zákazníci ich nájdu v chladiacich regáloch, v špeciálne označených boxoch.
„Medzi pojmy, ktoré charakterizujú Lidl jednoznačne patria aj zodpovednosť a efektivita. Veríme, že takto uvažujú aj naši zákazníci apreto sme sa rozhodli pre novú a ešte výraznejšiu komunikáciu potravín, ktoré sú úplne bez viny, len sa im skracuje dátum minimálnej trvanlivosti. Ak ich zákazník zachráni, získa hneď trikrát: zabráni plytvaniu, ušetrí a dostane garantovanú Lidl kvalitu,“ povedal Pavol Černek, vedúci úseku organizácie predaja v Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Najviac potravinového odpadu vzniká v domácnostiach a preto je neplytvanie zodpovednosťou a výzvou nás všetkých. Lidl sa proti plytvaniu potravinami snaží bojovať na viacerých frontoch. Optimálne nastavená šírka sortimentu prináša okrem úspory času pre zákazníkov aj výhodu v podobe čerstvosti a neplytvania potravinami.
Diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke a tie teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch. „Tovar si objednáva každá predajňa podľa svojej dennej potreby – nie menej a nie viac. Tento proces smenedávno zmenili a zaviedli väčšiu automatizáciu tak, aby objednávky boli čo najpresnejšie. S ohľadom na predpokladané množstvá predaných potravín nastavujeme aj našu logistiku. Podľa presných pravidiel a efektívne zlacňujeme tovar tak, aby sme zákazníkom ponúkali stále čerstvévýrobky a zároveň dokázali za výhodné ceny predať aj potraviny s končiacim dátumom spotreby,“ vysvetlil P. Černek.Lidl zároveň spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a ďalšími charitatívnymi organizáciami.
Podľa situácie im venuje potraviny, ktoré s ohľadom na legislatívu nie je možné predávať, kvalitatívne sú však stále vyhovujúce. Potraviny, ktoré už nie sú vhodné na ľudskú spotrebu putujú do bioplynových staníc, kde je z nich vyrábaná energia. Lidl navyše na jeseň spustil dlhodobý projekt „Podeľ sa a pomôž“, potravinovú zbierku aká tu ešte nebola. V rámci nej podporuje takmer 100 lokálnych organizácií pomáhajúcich tým, ktorí to najviac potrebujú. Zaprvé dva mesiace sa podarilo naplniť trvanlivými potravinami 1000 nákupných vozíkov, čo predstavuje podporu v hodnote 150 000 €.