„V COOP Jednote si uvedomujeme, že ako veľká značka nesieme aj veľkú zodpovednosť. Nielen voči našim zákazníkom, ale aj voči našim kolegom v predajniach a v logistických centrách. Podporu všetkým ľuďom v prvej línii, našim zamestnancom, ale aj všetkým pracovníkom v bezpečnostných zložkách sme chceli dať najavo aj verejne,“ uviedol Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.
Hlavnou výzvou, pred ktorou COOP Jednota stála, bolo odkomunikovanie tohto vážneho posolstva v koncepte, ktorý je založený na humore, vtipných situáciách a slovných hračkách dvoch ústredných postáv - Baču a Honelníka. Hlavnou emóciou reklamy však tento raz nemal byť humor, ale spolupatričnosť a vďaka. Na vymyslenie, nakrútenie a nasadenie reklamy mal domáci reťazec v spolupráci s dvornou reklamnou agentúrou Jandl veľmi málo času. Reklama bola vymyslená a nakrútená za menej ako týždeň. Zvyčajne to trvá niekoľko mesiacov.
Poďakovanie ľuďom v prvej línii:
„Na odovzdanie posolstva sme využili jednoduché, ale zato veľavravné gesto – potlesk. Potlesk, ktorým vzdávali úctu zdravotníkom ľudia v oknách a na balkónoch svojich príbytkov počas prvej vlny pandémie po celom svete. V TV spote sme využili aj insighty z aktuálnej situácie, s ktorou sa vedela stotožniť väčšina Slovenska, a to šitie rúšok. Bača a Honelník sú, tak ako aj zvyšok krajiny v tom čase, zodpovední, nevychádzajú von a šijú rúška,“ vysvetlil obchodný riaditeľ B. Lellák.
COOP Jednota nasadila TV spot dvakrát počas prvej vlny. Okrem hlavnej reklamy pripravila aj sériu inštruktážnych videí týkajúcich sa bezpečného správania nielen v predajniach. Honelník v nich radí, ako si správne nasadiť rúško alebo ako bezpečne nakupovať pečivo.
Reklama získala veľmi vysokú páčivosť, až 88%, čo je o 22% viac ako je benchmark. Spontánna znalosť reklamy bola 5%, o 3% viac ako je benchmark. Sto percent dopytovaných reklamu správne priradilo k značke COOP Jednota. Podporená znalosť reklamy bola 59%, čo je o 7% viac ako benchmark. „Tešíme sa, že reklama sa ľuďom páči a ďakujeme aj za dôveru odbornej poroty a získané ocenenie. Najdôležitejšie pre nás je, že sa nám podarilo odovzdať jej posolstvo, a to poďakovať našim kolegom a všetkým ľuďom v prvej línii za všetko ich úsilie, ktoré nielen počas koronakrízy preukazujú,“ uzavrel Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.
Hermes Komunikátor roka je jediné ocenenie pre najlepšie komunikujúcu inštitúciu v Slovenskej republike so zákazníkom. COOP Jednota získala Cenu agentúry 2020 v kategórii Krízová komunikácia.