nájsť čokoľvek čo spája ľudí bez ohľadu na pohlavie, vek či región nie je vôbec jednoduché. Všetky generácie Slovákov však majú spoločného obľúbenca a je ním Lidl, ktorý si zvolili za svoju najobľúbenejšiu značku na trhu. Diskont uspel v reprezentatívnom prieskume medzi generáciami tzv. Baby Boomers (ročníky narodenia 1955 – 1965), X (1966 – 1979), Y (1980 – 1994) aj Z (1995 – 2002) . Spomedzi desiatok značiek z rôznych segmentov vybrali Lidl na prvé miesto zákazníci, ktorí preferujú overené značky, ale aj tí kladúci dôraz na kvalitu, inovácie a sebavyjadrenie.
„V oblasti maloobchodu je naprieč všetkými generáciami jednoznačným lídrom Lidl,“ vyplýva z reprezentatívneho prieskumu „Generácie XYZ (nielen) v období krízy“, ktorý na prelome rokov realizovala na vzorke viac ako 1300 respondentov agentúra Ipsos. Lidl s prehľadom uspel v hodnotení štrnástich obchodov s potravinami a drogériou. Diskont je navyše najobľúbenejšou značkou pre jednotlivé generácie vo všeobecnosti, teda bez ohľadu na sektory, v ktorých značky pôsobia. Lidl za najobľúbenejšiu značku označili v konkurencii 165 ďalších firiem ľudia z najstaršej ekonomicky aktívnej generácie Baby Boomers, členovia generácie X s dospievajúcimi deťmi, generácia Y zakladajúca si rodiny a rovnako aj dospievajúca generácia Z.
„Lidl je obchodom pre všetkých, u nás si vyberie naozaj každý. Slovenskí zákazníci bez ohľadu na vek či región hľadajú v zásade to isté: kvalitu za výhodnú cenu, jednoduchý a pohodlný nákup bez zbytočného čakania. A v Lidli nájdu toto všetko pod jednou strechou,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu.
Pozíciu Lidla ako najobľúbenejšej značky v rámci predajcov potravín potvrdila aj štúdia zákazníckej skúsenosti, ktorú zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku. „V Lidli sa dlhodobo snažia prinášať zákazníkom najlepší pomer ceny a kvality. Majú vlastné značky a sezónny sortiment, ktoré sú u Slovákov mimoriadne obľúbené. Zároveň sú aktívni v oblasti spoločenskej zodpovednosti, pretože si uvedomujú dopady svojich podnikateľských aktivít na krajinu ako takú. Prostredníctvom rôznych projektov podporujú zveľaďovanie komunít po celom Slovensku, aktivizujú sa pri ochrane klímy, a tiež sa snažia podporovať slovenských dodávateľov,“ konštatuje štúdia. Okrem Lidlu sa v top 10 neobjavil žiadny iný potravinový reťazec.