Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

TOTO SLOVENSKÝCH POTRAVINÁROV ZARUČENE POTEŠÍ!

.sponzorované .promotion

Lidl garantuje slovenským dodávateľom mimoriadne rýchlu úhradu faktúr.

TOTO SLOVENSKÝCH POTRAVINÁROV ZARUČENE POTEŠÍ!

najlepší čas podať pomocnú ruku je vždy, no najpotrebnejšie je pomáhať v časoch, keď na tom najviac záleží. Pandémia nového koronavírusu negatívne zasiahla prakticky všetky časti spoločnosti. V mimoriadne náročnej situácií sa ocitli aj domáci potravinári. Mnohí z nich sa museli vyrovnať s dlhotrvajúcim výpadkom svojich tradičných predajných kanálov, hlásili problémy s financovaním, poklesom tržieb a spomalením cash-flow. V tejto situácií sa Lidl rozhodol pomôcť slovenským tovarovým dodávateľom a garantuje skorú platbu za ich výrobky. Finančné prostriedky im Lidl zaplatí najneskôr do 10 dní od doručenia tovaru a faktúry. Táto garancia platí minimálne do konca pandémiou silnou postihnutého roka 2021. 

„Legislatíva stanovuje splatnosť faktúr pre slovenských potravinárov až do 30 dní od dodania tovaru, pričom aktuálne došlo k predĺženiu tejto lehoty. My sme sa rozhodli nevyužiť túto možnosť, práve naopak. Chápeme v akej zložitej situácií sa nachádzajú domáci dodávatelia, uvedomujeme si našu spoločenskú zodpovednosť a preto sme sa im rozhodli vyjsť v ústrety a prispieť k ich lepšiemu cash-flow. Odteraz garantujeme všetkým slovenským dodávateľom tovaru splatnosť faktúr do 10 dní od doručenia tovaru a faktúry,“ povedala Katarína Matejovie, konateľka Lidl Slovenská republika zodpovedná za rezort administratívy. 

Lidl dlhodobo podporuje slovenských dodávateľov. V poslednom uzavretom obchodnom roku tvorili výrobky od slovenských dodávateľov v Lidli viac ako 35% z celkového objemu dodaných potravín, takmer o štyri percentá viac ako v predošlom roku. V roku 2020 zaplatil diskont slovenským dodávateľom za ich výrobky viac ako 340 miliónov eur v nákupných cenách. Išlo teda o sumu, ktorá priamo putovala na ich účty. 

Lidl je stabilný a korektný obchodný partner, ktorý si vždy včas a v plnej miere plní svoje záväzky, zhodujú sa dodávatelia. Dôkazom je aj spolupráca s vinárstvom JM Doľany. „Je to veľmi seriózny partner, ktorý je síce pri vyjednávaní cien veľmi náročný, ale čo sa týka platenia a dodržiavania stanovených pravidiel je stopercentný. Ak povedia, že v stredu o tretej zaplatia, tak sa to aj stane a je to garantované,“ uviedol zakladateľ vinárstva Jozef Mikuš. 

Za predošlých dvanásť mesiacov sa počet slovenských dodávateľov Lidla zvýšil o takmer 30%, aktuálne ich má diskont v portfóliu 226. Na jar predstavil Lidl novú privátnu značku Slovenskô a usporiadal aj vzdelávacie podujatie „Lidl Akadémia“, ktorého cieľom je osloviť na spoluprácu nových dodávateľov. Nadviazal tým na svoje už niekoľko rokov trvajúce iniciatívy akými sú Výzva pre slovenských dodávateľov – Prihláste sa či tematické týždne Vyrobené na Slovensku a Retro týždeň. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite