Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ukážeme Vám ako pomáhať každým nákupom

.sponzorované .promotion

Lidl spolu so zákazníkmi doteraz venoval tým, ktorí to najviac potrebujú potraviny v hodnote viac ako 800 000 €

Ukážeme Vám ako pomáhať každým nákupom

v náročných časoch sa podaná pomocná ruka dvakrát ráta. Rýchla, adresná a pravidelná pomoc je presne to, čo denne potrebujú tisícky núdznych ľudí v celej našej krajine. Našťastie v regiónoch existujú občianske združenia a charity, ktorých poslaním je pomáhať tým najzraniteľnejším. Práve k nim smeruje podpora z najväčšej potravinovej zbierky na Slovensku – Podeľ sa a pomôž“, ktorú organizuje Lidl.

Až do 28. novembra sa do nej môže zapojiť každý zákazník hneď dvakrát. Do špeciálnych košov nachádzajúcich sa v každej predajni môžete vložiť trvanlivé potraviny zo svojho nákupu. Zároveň môžete organizáciu priradenú k „svojmu“ Lidlu podporiť aj hlasom, ktorý získate za každé použitie aplikácie Lidl Plus pri vašom nákupe. Okrem výhodného nákupu, tak pomôžete aj organizácií pomáhajúcej vo vašom meste. Tri organizácie s najvyšším počtom hlasov získajú od diskontu poukážky v hodnote 1000 €, ktoré môžu využiť na nákup potravín a iných potrebných vecí pre ľudí v núdzi. Všetky ostatné organizácie dostanú od Lidlu poukážky v hodnote 100 €.

Do projektu „Podeľ sa a pomôž“, ktorý sa realizuje vo všetkých 153 predajniach Lidl, je zapojených takmer 90 lokálnych organizácii. Zbierka tak zostáva v regióne a zákazníci presne vedia, komu pomáhajú. Ide predovšetkým o organizácie a združenia venujúce sa ťažko chorým či inak znevýhodneným deťom, týraným matkám, ľuďom bez domova či rôzne centrá sociálnych služieb a iné komunitné organizácie.

„Pomôcť druhým nebolo nikdy jednoduchšie. To, čo môže byť pre niekoho samozrejmosť, je pre mnohých malým zázrakom. V Lidli nám nie je cudzie podať pomocnú ruku tým, ktorý to najviac potrebujú. A pozývame k tomu aj našich zákazníkov vo viacerých našich projektoch. Teraz môže pomôcť naozaj každý jediným klikom. Stačí ak máte stiahnutú aplikáciu Lidl Plus, použijete ju pri svojom nákupe a následne pošlete elektronický hlas organizácií priradenej k predajni, v ktorej najčastejšie nakupujete,“ vysvetlil Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie v Lidl Slovenská republika. 

Potravinová zbierka „Podeľ sa a pomôž“ pravidelne pomáha niekoľkým tisíckam ľudí. Od spustenia projektu na jeseň 2020 podporil Lidl spolu so svojimi zákazníkmi tých najzraniteľnejších potravinami v hodnote viac ako 800 000 €. Jednou zo zapojených organizácií je Doma u Kapucínov. „Núdzni, ktorí u nás nachádzajú pomoc sú často: mnohopočetné rodiny, osamelé matky, ľudia vo finančných ťažkostiach; ľudia, ktorí prišli o prácu; siroty a vdovy; ťažko chorí ľudia; opustení svojím partnerom a seniori,“ vysvetlila Angela Pokojná a pokračovala: „Systém pomoci je založený na pravidelnom stretávaní sa človeka v núdzi s jedným z našich sociálnych pracovníkov, kde má priestor byť prijatý so všetkými svojimi ťažkosťami, problémami a zlyhaniami. V spolupráci so sociálnym pracovníkom spoločne hľadajú riešenia a cestu k dôstojnému životu daného človeka. Ruka v ruke tento človek dostáva potravinovú pomoc v podobe balíka trvanlivých potravín, ktorý mu je distribuovaný raz mesačne našimi dobrovoľníkmi. Obsah pobalíka je prispôsobený počtu ľudí v domácnosti, a poskytuje potravinovú pomoc zhruba na 2 týždne daného mesiaca.“ 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite