vďaka iniciatíve dm {spoločne} tak venuje 5 percent z celkového denného obratu v rámci e-shopu mojadm.sk a všetkých predajní dm na vznik a vybavenie 15 vzdelávacích centier počítačovou technikou pre marginalizované skupiny v mestách a obciach v rámci celého Slovenska. Po jednom centre tak vznikne v Bratislave, Skalici, Trnave, Galante, Dunajskej Strede, Žiline, Čadci, Nitre, Rožňave, Prešove a Banskej Bystrici a po dvoch centrách v mestách Spišská Nová Ves a Košice. Do nich budú mať prístup žiaci a študenti, ktorí majú online vyučovanie, dospelí, ktorí si zvyšujú rekvalifikáciu online formou, a všetci, ktorí sa chcú akoukoľvek online formou dovzdelať, rozvinúť svoj talent alebo sa spojiť so svojou rodinou a v súčasnosti na to nemajú podmienky. Vyzbieraná suma bude zverejnená v pondelok 29. novembra na sociálnych sieťach dm.
Giving Friday v dm
„Príchod pandémie nám na začiatku minulého roka ukázal, akú veľkú časť svojich životov sme schopní presunúť do online sveta. Home office sa stal jedným z najskloňovanejších slovných spojení, živé stretnutia nahradili tie virtuálne a výučba študentov sa preniesla z učební priamo do ich domovov. A hoci je na jednej strane skvelé, že sa v súčasnosti vieme vďaka technológiám spojiť s okolitým svetom rýchlo a jednoducho, treba si zároveň uvedomiť, že to nie je samozrejmosť pre každého,“ konštatuje Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt, a dodáva: „Keďže pre viacpočetné rodiny, rodičov samoživiteľov či ľudí zo znevýhodnených skupín obyvateľstva je náročné v rámci svojich finančných rozpočtov zabezpečiť pre seba či každé svoje dieťa mobil, tablet či počítač, aby mohlo v prípade potreby plynule prejsť zo štandardného spôsobu vyučovania do online sveta, a jednou z našich vízií dm je aj vzdelávanie, rozhodli sme sa ich podporiť vznikom a vybavením vzdelávacích centier.“
„Prístup k vzdelávaniu je jednou z priorít Slovenskej katolíckej charity, a preto nás nesmierne teší, že náš dlhoročný partner dm drogerie markt sa rozhodol tohtoročný výnos z akcie dm Giving Friday venovať na vybudovanie počítačových miestností pre marginalizované skupiny. Nejde však len o jednorazovú pomoc, ale špecifickosť tejto spolupráce spočíva v jej udržateľnosti,“ povedal Erich Hulman, generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity
dm {SPOLOČNE}
Vo svojej najväčšej iniciatíve pod názvom dm {spoločne} pokračuje spoločnosť dm drogerie markt už siedmy rok. Prostredníctvom nej spolupracovníci a zákazníci dm spoločne podporujú výnimočné projekty a aktivity, čím šíria myšlienky dobrovoľníctva a pomáhajú zvyšovať záujem o filantropické aktivity a dobrovoľnícku prácu na Slovensku.