pozorne kontrolujte, čo platíte
Na začiatku podnikania sa vám môže stať, že vám domov príde list. V ňom vás budú žiadať, aby ste sa za nemalý poplatok zapísali do nejakého registra. Napríklad register živností alebo register obchodných spoločností. Existuje viacero verzií s podobným menom.
Poplatok je väčšinou celkom vysoký, no žiadnych takýchto registrov sa zapisovať už nemusíte. Stačí, ak je vaša spoločnosť zapísaná v obchodnom resp. živnostenskom registri. Ak si však nie ste istí, overte si to na príslušnom úrade alebo na internete.
veďte si poriadne účtovníctvo
Účtovníctvo by ste mali mať vždy v najlepšom poriadku. Aj malé zaváhania vás môžu vyjsť pri daňových kontrolách draho. Existuje viacero portálov, cez ktoré si viete vystavovať faktúry online, vďaka tomu ich budete mať prehľadne usporiadané a vždy poruke.
Ak však v ňom nie ste príliš zbehlí, nechajte to na dobrého účtovníka alebo účtovníčku. Prevedú vás celým procesom a dozrú na to, aby bolo všetko tak, ako má byť.
pexels.com
sledujte zmeny zákonov
Zákony týkajúce sa podnikania sa neustále menia a novelizujú. Mali by ste ich preto pozorne sledovať, nech vás nič neprekvapí. Aj vplyvom pandémie sa minulý rok (2021) menili pomerne často. Každý rok sa tiež mení aj minimálna výška preddavku do zdravotnej poisťovne.
Ak ste živnostník, odvody do Sociálne postovne nemusíte platiť hneď. Povinnosť vám vzniká až po prvom podaní daňového priznania, z ktorého sa ich výška vypočítava a aj to len po prekročení príjmov do určitej sumy (každý rok sa mení). O tom, či vám táto povinnosť vzniká vás bude informovať včas Sociálna poisťovňa.
reklamu nechajte na odborníkov
Na prvý pohľad sa vám môže zdať, že reklama a celkovo marketing si viete spraviť aj vy. Mali by ste však myslieť na to, že je to dynamické odvetvie, ktoré sa neustále mení. Ak nemáte čas na neustále testovanie noviniek, správu a optimalizáciu kampaní, nechajte to na odborníkov. Môže sa vám totiž stať, že sa dostanete do jedného kolotoča a ostatné, pre váš biznis dôležité veci, odsuniete na druhú koľaj.
príliš veľa neplánujte
Každý i dobre rozbehnutý biznis potrebuje plánovanie. Patrí medzi základné funkcie manažmentu. Nesnažte sa však plánovať všetko do najmenšieho detailu. Niektoré veci sa totiž naplánovať nedajú. Zbytočne tým stratíte čas, ktorý ste mohli venovať na rozvoj firmy či produktu. Niekedy je totiž najvhodnejšie riešenie to najmenej zložité.
No na začiatku každého podnikania je vhodné, ak si vypracujete podnikateľský plán. Pomôže vám utriediť a analyzovať vaše myšlienky a budúce smerovanie spoločnosti. Hodí sa aj pri žiadaní o bankový úver či hľadaní potenciálneho investora.