Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum

.sponzorované .promotion

Preslávila sa nielen v Česku, na Slovensku, ale aj vo svete. Svoje miesto mala snáď v každej domácnosti, no i v prezidentskej kancelárii. Propagovali ju známi športovci aj hviezda amerických filmov. Už 110 rokov je ALPA súčasťou národného bohatstva vďaka svojim jedinečným vlastnostiam – uľavuje od bolesti a napomáha zdraviu.

Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum

v roku 1913 bolo Česko súčasťou Rakúsko-uhorskej monarchie. Práve v tomto roku si živnostník Josef Veselý necháva v Brne registrovať značku ALPA. Jej príbeh je impozantný! Počet predaných fľaštičiek sa skoro vyšplhal na milióny a spoločnosť začala spolupracovať s významnými architektmi, umelcami aj športovcami. ALPA využívala na svoju dobu pokrokový marketing. Otvorila unikátnu administratívnu budovu a prevádzkovala vlastnú tlačiareň. Akademický maliar a grafik Leo Heilbrunn vytvoril ikonické logo značky, ktoré poznáme dodnes. Pre propagáciu využívala značka dôvtipné reklamné texty, letáky do schránky, natáčali sa reklamné spoty aj s hviezdou amerických filmov. Používal ju dokonca i prezident Tomáš Garrique Masaryk.

receptúra, ktorá sa nemení

Od svojho vzniku sa ALPA drží základných hodnôt, ktoré nemala dôvod meniť. Jednou z nich je samotný názov, ktorý je tak trochu záhadný. Pôvod aj význam slova ALPA je neznámy, nikto nevie, prečo sa Josef Veselý rozhodol práve pre kombináciu týchto štyroch písmen. Druhou, rovnako dôležitou hodnotou je receptúra – francovka ALPA má 110 rokov stále rovnaké zloženie. Obsahuje 60%-tný lieh, mentol a rastlinné výťažky. Na prísne stráženej receptúre sa  nič nezmenilo.

prežila náročné historické obdobia

Spoločnosť ustála druhú svetovú vojnu, nástup komunizmu aj znárodnenie. Obľúbenosť ALPY  zostávala rovnaká. Po privatizácii v roku 1994 zažila spoločnosť ALPA ďalší mohutný rast. Dnes sa v rozsiahlom areály na Vysočine spája 110 rokov stará tradícia s najnovšími technológiami výroby. Vďaka tomu má dnes ALPA vo svojej ponuke produkty, o ktoré sa opierajú nielen profesionálni športovci.

Symbolom a najznámejším výrobkom je stále francovka. Jej vlastnosti sú jedinečné. Pomáha od bolesti kĺbov, uľavuje unaveným svalom, jej vôňa upokojuje. Preto ju ľudia milujú už 110 rokov. A nič sa na tom nemení. 

 Viac o histórii značky ALPA sa dočítate na: www.alpa.sk.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite