V súčasnosti si zákazníci môžu vyberať z mnohých e-shopov, ktoré im ponúkajú kvalitný používateľský zážitok a pohodlný nákup bez problémov. Fungujúci e-shop a firemné procesy sú práve to, čo vo firme potrebujete, aby bol váš koncový zákazník spokojný bez ohľadu na to, či predávate v B2C alebo B2B. Zefektívniť procesy vám môže pomôcť aj ERP systém.
Čo je ERP systém
ERP systémy sú informačné softvéry, ktoré pomôžu:
- automatizovať procesy vo firme,
- zjednodušiť skladovú agendu,
- viesť účtovníctvo alebo
- pripraviť manažérske reporty.
Pre e-shopárov je bonusom priama integrácia e-shopu s informačným systémom.
Výhody prepojenia ERP systému s e-shopom
1. Prehľad o skladovej dostupnosti tovaru
Skladový program v rámci ERP systému umožňuje sledovať celkový stav skladu aj objednávok, ktorý je navyše prepojený priamo s e-shopom. Výhodou je teda efektívne riadenie tovaru a zobrazenie skutočného množstva tovaru na sklade. Už sa vám tak nebude stávať, že si zákazník objedná tovar, ktorý nemáte skladom.
2. Jednoduchý prenos aktualizovaných cien
Informačný systém vám pomôže s aktualizáciou cien nielen do e-shopov, ale aj do kamenných predajní.
3. Automatizované informácie o stave objednávky
ERP systémy umožňujú automatické odosielanie informácií o stave objednávky vášmu zákazníkovi. Zákazníci prestanú netrpezlivo vyzerať kuriéra so svojou zásielkou, pretože budú presne vedieť, kde sa ich balíček nachádza, čím vzrastie ich dôvera vo váš e-shop.
4. Minimalizácia chybovosti a zefektívnenie práce zamestnanca
Vaši zamestnanci prestanú strácať čas ručným prepisovaním produktového portfólia, cenníka alebo skladových zásob. ERP to urobí za nich a bez rizika chybovosti. Všetky údaje tak budú aktuálne a správne.
5. Rýchle vybavenie reklamácií
ERP systémy umožňujú rýchle vybavenie reklamácie a navyše poskytnú prehľad o celom jej procese. Budete presne vedieť, kto sa o reklamáciu stará a v akom je stave.
6. ERP systémy myslia aj na marketing
Pokročilejšie funkcie ERP systémov nezabúdajú ani na marketing. Môžete ho prepojiť s porovnávačmi, nastaviť texty pre SEO, produkty ľahko zaradiť do kategórií alebo pridávať príznaky typu „akčný tovar” alebo „novinka”.
Integrácia e-shopu a informačného systému je už dnes nevyhnutnosťou pre veľké e-shopy. Tým menším zasa pomôže zvládnuť rast e-shopu a odstrániť problémy, ktoré s tým bývajú spojené. Podnikatelia sa tak budú môcť viac sústrediť na tvorbu a plánovanie firemnej stratégie a plnenie jej cieľov.
Viac skúseností s rastom e-shopu a praktické tipy od popredných odborníkov na e-commerce nájdete v e-booku „Sprievodca na ceste online podnikaním”.