„aj vďaka razantne zvýšeným predajom elektrických vozidiel v porovnaní s minulým rokom môžeme vidieť, že ľudia začali oveľa viac vnímať nastupujúcu elektromobilitu. Naša spoločnosť neustále rozširuje ponuku týchto vozidiel v našich autocentrách a taktiež školíme náš tím pracovníkov tak, aby bol schopný poskytovať zákazníkom všetky potrebné informácie k veľkému množstvu modelov, ktoré ponúkame. K tomu budujeme nabíjaciu infraštruktúru vrátane inštalácií fotovoltaických panelov a máme k dispozícii univerzálne diagnostické riešenie, ktoré nám umožní objektívne zhodnotiť stav vykupovaných batériových vozidiel. Pri elektromobiloch sú pre zákazníkov podstatné iné parametre než u klasických spaľovacích motorov, preto sme napríklad na našich webových stránkach www.aaaauto.sk vytvorili samostatnú sekciu, ktorá sa týmto vozidlám venuje a je prispôsobená tak, aby sa zákazník o vozidle dozvedel všetko podstatné,“ informuje Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ a člen predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá prevádzkuje medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO a Mototechna.
Čo sa týka najpredávanejších modelov elektrických vozidiel v autocentrách AAA AUTO a Mototechna v tomto roku, na Slovensku stále dominuje Nissan Leaf, ktorý tento rok predstavoval 25 % predajov medzi elektromobilmi, a v Českej republike je to BMW i3, ktoré predstavovalo 18 % predajov v kategórii elektrických vozidiel. Priemerný vek batériových áut sa na Slovensku drží na hranici troch rokov, s nájazdom okolo 50 000 kilometrov. V tomto roku si zákazníci najčastejšie kupovali elektromobily v bielej (37 %), strieborno-šedej (25 %) a čiernej (18 %) farbe.