šimon Škoviera pracuje v reklame desať rokov. Po skúsenostiach z veľkých reklamných spoločností ako Made by Vaculík či Core4 v januári 2018 založil vlastnú agentúru Autentik. Začiatkom augusta obletela celé Slovensko kontroverzná kampaň ich klienta Sadkay so sloganmi „Aj Hranol si zaslúži sedieť" či aj „Robko si zaslúži sedieť“. V rozhovore hovorí, ako táto kampaň vznikala, kde vidí etické hranice v reklame a aké kampane v minulosti odmietol robiť.
pred pár dňami obletela celú krajinu jedna z vašich kampaní. O čo išlo?
Bola to kampaň pre slovenského výrobcu sedačiek Sadkay. S kampaňou sme prišli za nimi s tým, že si myslíme, že by im mohla veľmi pomôcť. Oni sú začínajúca firma, nemajú veľa zákazníkov, ani showroom nemajú taký, že by doň chodili davy ľudí. Našou ambíciou bolo vymyslieť kampaň, ktorá môže mať nejaký mediálny presah a zabezpečiť im PR v podstate „zadarmo."
do kampane ste teda išli s tým, že ju chcete vidieť najmä ako virálnu vec, ktorá sa šíri medzi ľuďmi, áno?
Viralita ako taká nie je nič, s čím sa dá kalkulovať, klientovi sme žiadne desaťtisíce ľudí nesľubovali. Klient si návrh reklamy pozrel a bol ním nadšený. Aj s malým rozpočtom ktorý na reklamu majú, sme to dokázali nafotiť, náš grafik Peťo Sekelský tomu dal vizualitu a dali sme to von. Od prvotného nápadu po vyvesenie bilbordov neubehlo viac ako dva týždne. Prvá bilbordová spoločnosť nám však bilbordy vyvesiť odmietla.
ktorá?
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.