Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Priekopníčka v ekologickej drogérii: Mladí sú k prírode šetrnejší

.veronika Verešová .rozhovory

Cestovala až do Indie, aby priniesla do Česka mydlové orechy. Používa ich k výrobe pracích práškov. Spoločným menovateľom všetkých jej produktov je ekologická domácnosť. Máme ekologickú alternatívu k všetkým bežným čistiacim a pracím prostriedkom v domácnosti, hovorí ekologička Nataša Foltánová.

Priekopníčka v ekologickej drogérii: Mladí sú k prírode šetrnejší

čo bolo impulzom k založeniu bezobalovej drogérie?

Už od začiatku firmy som uvažovala týmto smerom. Pred ôsmimi rokmi sme predávali bavlnené nákupné tašky a vrecká na zeleninu. Približne v roku 2010 sme skúsili prvýkrát bezobalový predaj drogérie v kanistroch. Vtedy ešte nikto nechápal, čo riešime. Skúšali sme osloviť ekologické organizácie, vysvetľovali sme im, že nechceme baliť drogériu do plastu, no nikto tomu nerozumel. Prišlo mi to zvláštne. Ja som to totiž považovala za niečo úplne prirodzené. Keďže mám ekologickú drogériu, nechcem zbytočne tvoriť plasty. Vtedy ešte žiadne zero waste hnutie neexistovalo, takže nikto nechápal, o čo ide. Prišlo im to veľmi zložité. 

Pred dvoma rokmi som si povedala, že je čas to skúsiť znova. Bola na to správna doba. Len sme to trošku zdokonalili o stojany a zmenili grafiku. Počas dvoch rokov, odkedy sme spustili bezobalový predaj, nabral také obrátky, že momentálne máme 150 obchodov, výčapných miest, ktoré od nás odoberajú drogériu.

takže ľudia potrebovali čas, aby postupne pochopili, že to má zmysel?

K tomuto spôsobu života nemôžeme ľudí tlačiť, ak to oni sami nechcú. Každý si svoju motiváciu musí nájsť sám. 

predpokladám, že je to finančne nákladné podnikanie. Prečo ste do toho pustili?

Naším zámerom nie je tvorba zisku. Tvoríme zisk, aby sme mohli slúžiť planéte a oboje sa nám darí. Nie je to rozhodne tá najjednoduchšia cesta, pretože všetky procesy sú náročnejšie. Pre obchodníkov aj pre zákazníkov.

Tierra Verde

ako začala Tierra Verde?

V roku 2008 vznikla firma. V tom čase som doviezla z Nepálu mydlové orechy. Krátko predtým som začala žiť na vidieku. Mali sme dom, záhradku a tiež septik. Všetko, čo sme vypustili do odpadu, nám odtieklo do záhrady a potom sme to, jednoducho povedané, mohli jesť v zelenine, ktorú som pestovala. Preto som hľadala alternatívne čistiace prostriedky, ktoré prakticky nájdeme aj bežne v domácnostiach. Mydlové orechy mi prišli najekologickejšie.

mydlové orechy sa dajú zohnať len v Indii?

Áno, v Himalájach. Rastú v lese, kde ich zbierajú miestni obyvatelia.

„Teraz už prakticky vieme zabezpečiť ekologickú domácnosť.“

v čom sú výnimočné?

Je to stopercentne prírodný materiál, ktorý neprešiel žiadnym spracovaním. Sú úplne prírodným pracím prostriedkom, pretože rastú na stromoch a vo svojej pôvodnej podobe neprechádzajú žiadnym spracovaním. Vyrábame z nich len extrakt na vodnej báze, ktorý slúži ako základ pre naše čistiace a pracie prostriedky. 

reklamy sú plné rôznych pracích práškov, avšak nikdy som nevidela reklamu na mydlové orechy. Investujete do reklamy?

Nie.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite