Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Yvonne Přenosilovú vyhnal režim a zničil jej sen

.marian Jaslovský .spoločnosť .spoločnosť

Z detstva mávame len úlomky spomienok, ale tie úlomky vedia byť silné a ostré. Jedna z nich – a to som mal asi šesť rokov – je na Yvonne Přenosilovú.

Yvonne Přenosilovú vyhnal režim a zničil jej sen FOTO EVENING STANDARD/STRINGER/GETTY IMAGES Česká speváčka Yvonne Přenosilová na Londýnskom letisku 5. januára 1965.

rodičia mali elektrónkové rádio Barcarolla s gramofónom a na ňom mi dovolili púšťať si platne. Jeden singel na mňa zapôsobil obzvlášť silno: Roň slzy. Už vtedy som bol fascinovaný tým drsným a zároveň emotívnym hlasom. 

„V roku 1963 nakrúcal Miloš Forman v divadle Semafor na Václavskom námestí dokumentárne scény pre svoj debut Konkurz,“ píše Jiří Černý vo svojej knihe profilov Zpěváci bez konzervatoře (1966). „Bol to skutočný konkurz na miesto speváčky v Semafore a prihlásilo sa naň asi tristo adeptiek. Asi pätnásť ich vybrali, ale nakoniec neprijali žiadnu, takže sa zdalo, že konkurz mal význam len pre režiséra filmu.“

Černý ďalej píše, že význam pre speváčku aj pre hudbu to malo. Šestnásťročná Přenosilová totiž bola suverénna, vybrala si ťažkú skladbu Malageňa v štýle flamenco (táto scéna je aj na YouTube). Korepetítorom bol skladateľ a producent Karel Mareš, ktorý v tom čase spolupracoval s čerstvo založenou skupinou Olympic. Spomenul si na ňu. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite