mnohé rodiny využijú aspoň na zopár predmetov niektorý zo širokej ponuky online či offline kurzov a programov, niektoré deti majú online hodiny so zahraničným lektorom na výučbu cudzieho jazyka, pozerajú dokumentárne a vzdelávacie filmy, hrajú edukačné hry a podobne.
využívajú sa viaceré metódy a prístupy.
Napríklad Montessori metóda, ktorá v sebe zahŕňa nielen filozofiu rozvoja dieťaťa, ale hlavne konkrétne praktické postupy s množstvom detailne premyslených pomôcok. V Montessori pedagogike sa kladie dôraz na spojenie telesnej a duševnej aktivity (je to tzv. celostné učenie). Pohyb umožňuje, aby sa v mozgu spracovávali informácie získané z vonkajšieho sveta prostredníctvom zmyslov, a v dôsledku toho vznikajú nové nervové spojenia a nervová sústava dozrieva.
Aby bolo učenie úspešné, musí vychádzať z konkrétneho poznania z manipulácie s predmetmi, teda z vlastnej skúsenosti. Rastúcemu dieťaťu má byť umožnené využívať svoje pohybové orgány aj pri učení sa, nielen pri hrách. Práca rukami umožňuje dieťaťu sústrediť sa na činnosť, prostredníctvom ktorej poznáva veci, chápe javy a rozvíja myslenie a reč. Cieľom je ponúknuť deťom intelektuálne podnety v správnom čase – v senzitívnom období vývinu a správnou formou.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.