politické kampane zvykneme vnímať len zvonka ako heslá strán a tváre politikov, ktoré ich zosobňujú. Pod povrchom sa však nachádza druhý svet, pre bežného voliča úplne neznámy, svet marketingových odborníkov a „PR géniov“. Teda celý ekosystém profesionálov starajúcich sa o to, ako politici pôsobia na verejnosti, ako vyzerajú, čo hovoria a kedy to hovoria. Len málo ľuďom z politického marketingu sa podarilo vystúpiť z anonymity a upriamiť na seba pozornosť reflektorov. Marek Prchal je jedným z nich.
Desať rokov pracoval pre Andreja Babiša, ktorého pomohol „stvoriť“. Bol s ním, keď sa stal premiérom, a bol s ním aj vtedy, keď bol nútený odísť do opozície. Ich cesty sa rozišli začiatkom roka 2023. Prchal potom prišiel na Slovensko, kde robil predvolebnú kampaň SaS-ke. A začal písať svoju knihu. Nazval ju bombasticky Duša národa. Viac ako o pozadí Babišových kampaní sa v nej však dozvieme o jej autorovi – o živote politického marketéra. To ju však menej zaujímavou nerobí.
bozk na čelo
Je október 2017. V Česku sa skončili voľby do snemovne, v ktorých Babišove hnutie ANO prevalcovalo celú politickú scénu a získalo 30 percent hlasov. Keď počas volebnej noci na tlačovke ďakoval Babiš svojim spolupracovníkom, najdlhšie sa zastavil pri „Márovi“ Prchalovi. „Náš najväčší guru,“ vyhlásil v návale emócií Babiš a pozval ho na pódium. Tam „Máru“ pred kamerami objal a pobozkal na čelo. „To je on! Génius sociálnych sietí!“ kričal budúci premiér.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.