namiesto slova „kríza“ by sme mohli použiť aj „súd“, čo je pôvodný význam slova krisis. Krízu však možno chápať aj ako skúšku viery, v ktorej sa treba osvedčiť; viery, prostredníctvom ktorej pristupuje veriaci k ponúkanej bezpodmienečnej Božej milosti. Boh, ktorý súdi, aj Boh, ktorý omilosťuje, sa v takomto akte viery rozpoznáva ako jeden a ten istý Boh, ktorého milostivé „Áno“ víťazí nad jeho odsudzujúcim „Nie“. To je oslobodenie od Zákona a zároveň novým potvrdením jeho vážnosti (Rim 3,31).
Pavlovo učenie o ospravedlnení – o spáse prostredníctvom viery bez predchádzajúcich a privlastniteľných zásluh vyplývajúcich z konania skutkov Zákona – bolo záchranným lanom, ktorého sa na začiatku 16. storočia chopil mladý augustiniánsky rehoľník Martin Luther.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.