Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Taxík je symbol, ktorý by sa mal vrátiť

.filip Olšovský .spoločnosť

Úprimne ho rozčuľuje, keď musí za taxík zaplatiť dvakrát viac iba preto, že si ho zastavil na ulici. Aj preto prišiel s návrhom, ktorý by zlepšil dopravu v Bratislave. Grafický dizajnér a dopravný nadšenec Martin Jenča.

Taxík je symbol, ktorý by sa mal vrátiť Milk Studio V popredí Martin Jenča spolu s tímom grafického štúdia Milk pri mávaní na taxík v centre Bratislavy.

prečo sa grafické štúdio začne odrazu zaujímať o ceny taxíkov a nie napríklad o zjednotenie farieb alebo typu aút?
V prípade taxíkov by bolo zjednotenie vizuálu iba zakrytím problému. A ten je, že tá služba, ktorá je inak tiež súčasťou verejnej dopravy, jednoducho nie je dobrá. Ako človek, ktorý sa často vozí taxíkmi, vnímam veľmi veľa nedostatkov spojených s taxíkmi a konkrétne s taxikármi. Niektorí smrdia, niektorí majú v aute bordel alebo jazdia na starých rachotinách.

.nie je podstata problému práve v nastavení ľudí a nie je potom aj zjednotenie cien len nejaké zakrytie problému?
Je to dobrý začiatok. V tom, že sa ten servis začne viac využívať. Problém je, že ak prídeš k stanovišťu taxíkov, nemôžeš si odtiaľ ten taxík zobrať. Vlastne môžeš, ale bude ťa stáť dvakrát viac. Tak na stanovišti vytočíš z mobilu dispečing a zavoláš si taxík, ktorý stojí pred tebou. Čo je úplná stupidita. Jednak to ten servis, za ktorý si ochotný zaplatiť, celý predlžuje a samotní taxikári potom pôsobia ako nejaka vekslácka grupa, ku ktorej sa bojíš priblížiť. To isté sa týka taxíkov, pri ktorých vidíš, že sú voľné, no nemôžeš si na ne zamávať. Ten servis má jednoducho nastavené umelé parametre, ktorú znižujú využívanie jeho služieb. Ak sa bavíme o vylepšovaní mesta, mám pocit, že takáto zmena by mu pomohla aj z turistického, aj z domáceho pohľadu.

.vieš o tom, či takýto systém, pri ktorom zaplatíš za zastavenie taxíka na ulici dvakrát viac, funguje aj inde vo svete?
Pokiaľ viem, ešte tak ešte v Česku. Nikde inde. Ak funguje, tak úplne naopak – taxislužby si účtujú viac za to, ak si taxík objednáš telefonicky. Čo je však malý poplatok za to, že auto musí merať cestu k tebe. To mi príde logické. No ten svetový kontext ani nie je až taký dôležitý. Ak, tak v tom, že v Bratislave neexistuje ten moment, ako inde vo svete, že si zamávam na taxík. To je veľká škoda, lebo jednoducho nevieš urobiť spontánne rozhodnutie. Ak ho spravíš, tak si zaň penalizovaný.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite