.ste nahnevaný na aplikáciu Uber?
Šťastný z nej nie som. Nám taxikárom štát ukladá iba povinnosti. Teraz vidím, že to ide aj bez nich. Pred rokom nám zaviedli povinný taxameter s tlačiarňou, ktorý ma vyšiel na šesťsto eur. Od roku 2016 je plánované, aby sme mali znova iný taxameter, čiže za pár rokov dvetisíc eur vyhodím len kvôli predpisom. Pre mňa je podraz, že Uber nemusí mať nič. Načo to mám potom robiť? Skončím s taxikárčením, pôjdem na Úrad práce, a začnem voziť ľudí cez Uber. Žiadne starosti s taxametrom. Uber pošle faktúru klientovi, mne prídu peniaze na účet a nepriznám žiadne dane.
.prečo majú potom zákazníci Uber tak radi?
Nepoznám ich ceny, ale zdá sa mi, že nie sú oveľa lacnejší. Viem, že ste sa určite často vozili so zvláštnymi taxikármi, ktorí ani nepozdravia a frflú. No aspoň tí vodiči majú psychotesty, čistý register trestov, taxislužba ich preverila. Cez Uber vás môže voziť hocikto. Stačí mu iba auto.
.základom bezpečnosti na Uber sú referencie od zákazníkov. Ak má vodič nízke hodnotenie, zákazník ho môže odmietnuť.
Takisto to funguje aj v Hopine. Zákazník ma môže ohodnotiť aj zle a dať iba jednu hviezdičku. Ale aj ja môžem slabo ohodnotiť jeho. Už som to aj spravil, keď som na zákazníka čakal viac ako 20 minút. Uber funguje rovnako ako Hopin, ale s tým, že sú tam profesionálni vodiči, ktorí odvádzajú štátu dane. Uber je podľa mňa na hrane zákona. Ako bude daňový úrad kontrolovať vodičov, ktorí sú napríklad zaregistrovaní na Úrade práce? Celú platbu zastrešuje firma Uber. Zákazník je spokojný, ale štát z toho nič nemá. V zahraničí s tým nevedia nič robiť. Pochybujem, že u nás sa nájde legislatívna páka a vyhodíme ich.
.uber sa označuje ako „sharing economy“, teda nový druh zdieľania služieb medzi zákazníkmi. Vymieňajú si tovary bez toho, aby bola do toho zapletená štátna byrokracia. Čo vy na to?
Uber podľa mňa nie je žiadne dobročinné zdieľanie.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.