na túto tému som napísal už niekoľko článkov, situácia sa však vôbec nezlepšila. A to si trúfam tvrdiť aj napriek vyjadreniam niektorých ľudí, že v uplynulej sezóne navštívilo našu krajinu viacej cudzincov ako v predchádzajúcom období. Ak sa tak aj stalo, nie je to vôbec výsledkom práce Slovenskej agentúry cestovného ruchu ďalej (SACR) ani iných organizácii podobného druhu na regionálnej úrovni.
Je to predovšetkým dôsledok toho, že niektorí zahraniční touroperátori pôsobiaci v stredoeurópskom regióne využili pri prechádzaní našou krajinou, respektíve Bratislavou možnosť transferového ubytovania. Tým narástol počet ubytovaní zahraničných hostí, čo však nie je zásluhou zlepšeného marketingu našej krajiny. V zásade o Slovensko v západnej Európe je minimálny záujem, pretože obyvateľom týchto krajín sa nedostávajú informácie o tom, čo by u nás mohli vidieť, spoznať, kam by mali ísť.
„Prezentácia Slovenska v porovnaní s inými národnými stánkami bola jedným slovom úbohá.“
Dôkazom tohto môjho tvrdenia bol aj ďalší ročník veľtrhu cestovného ruchu Ferien Messe, ktorý sa konal štyri dni od 12. januára 2017 vo Viedni.
Tento ročník bol pre prezentáciu Slovenska predsa len niečím výnimočný. Na základe rozhodnutia ministra dopravy zanikla SACR. Mnohí to pravdepodobne aj uvítali, pretože za mnohé roky svojej existencie táto organizácia dokázala svoju neschopnosť vhodne prezentovať našu krajinu v zahraničí.
Zamestnanci agentúry sú teraz zamestnaní v sekcii cestovného ruchu na ministerstve dopravy. Ušetria sa možno nejaké peniaze na prevádzku, ale nebude to mať žiadny pozitívny vplyv na konečný cieľ, a síce na pozitívne prezentovanie Slovenska v zahraničí.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.