druhé najväčšie mesto Nemecka zožalo pochvalu aj kritiku. Čo prinesie hamburská „zelená“ zmena krajine, ktorej slávna automobilka klamala svetu o emisiách? Pre staršie osobné či nákladné naftové autá uzavreli Hamburčania časti dvoch rušných tepien. Vraj v záujme ochrany životného prostredia a verejného zdravia.
Umožnilo im to rozhodnutie Najvyššieho správneho súdu zo začiatku tohto roka. Spolu ide o úsek s dĺžkou približne dva kilometre, ktorý patrí v meste na rieke Labe medzi najznečistenejšie. Opakovane tam namerali neprípustné hodnoty emisií. Hamburskí policajti majú kontrolovať, či naoko staršie modely, jazdiace centrom prístavu, spĺňajú najnovšie emisné normy Euro-6. Autá obyvateľov, ktorí v dotknutých oblastiach žijú, dostali nateraz výnimku. A na porovnanie – v celom Hamburgu je zhruba 4 000 kilometrov ciest, pre naftové vozidlá uzavreli 0,05 percenta z nich. „Považujem to skôr za symbolický prejav solidarity s inými opatreniami na zníženie emisií,“ konštatuje pre .týždeň člen výkonného výboru Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej Republiky Juraj Sinay. V čom je teda problém a o čo ide politikom v Hamburgu?
smiešne málo kilometrov? Keby len to
Environmentálne skupiny hovoria o malom víťazstve v boji za posilnenie ochrany občanov pred škodlivými výfukovými plynmi. Greenpeace zároveň vyzýva na väčšiu podporu hromadnej dopravy a cyklistiky, či dokonca na úplné prehodnotenie dopravnej politiky po vzore Amsterdamu.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.