Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Reakcie čitateľov: AD Daniel Hevier ml.: Roger stále búra múry

.tomáš Mikulík .spoločnosť .listy

Prvá časť vety o posúvaní sa a experimentovaní platí do bodky pre celý Pink Floyd, podobne aj snaha o absolútnu umeleckú nezávislosť.

umelecký motor Pink Floydu spočíval hlavne vo vyvážených zložkách Watersovho skladateľstva (myšlienka, text, koncept) a muzikalite Gilmoura a Wrighta. Kým pre Watersa bola najdôležitejšia myšlienka a hudba bola vedľajšia, Gilmour s Wrightom by sa možno zaobišli aj bez vokálu, pretože vedeli komunikovať (aj medzi sebou) hudobne. Nick Mason bol skôr na strane Watersa, pretože tiež sa radšej hral s technológiami, akoby cvičil techniku na bicích (a to je aj dobre). Kým bolo toto tvorivé napätie v rovnováhe, vznikali skvosty ako Dark Side of the Moon či Wish You Were Here. Problém nastal, keď si Waters začal myslieť, že všetko vlastne robí len on a on je Pink Floyd. Wish You Were Here (1975) bol ešte plnohodnotne rovnovážny album s veľmi silným vkladom aj od Ricka Wrighta (klávesy).

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite