umelecký motor Pink Floydu spočíval hlavne vo vyvážených zložkách Watersovho skladateľstva (myšlienka, text, koncept) a muzikalite Gilmoura a Wrighta. Kým pre Watersa bola najdôležitejšia myšlienka a hudba bola vedľajšia, Gilmour s Wrightom by sa možno zaobišli aj bez vokálu, pretože vedeli komunikovať (aj medzi sebou) hudobne. Nick Mason bol skôr na strane Watersa, pretože tiež sa radšej hral s technológiami, akoby cvičil techniku na bicích (a to je aj dobre). Kým bolo toto tvorivé napätie v rovnováhe, vznikali skvosty ako Dark Side of the Moon či Wish You Were Here. Problém nastal, keď si Waters začal myslieť, že všetko vlastne robí len on a on je Pink Floyd. Wish You Were Here (1975) bol ešte plnohodnotne rovnovážny album s veľmi silným vkladom aj od Ricka Wrighta (klávesy).
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.