pravidelne sa stávalo, že stredoškolák Marek Liška musel spolužiakom po hodinách matematiky vysvetľovať učivo, ktoré práve preberali. Časom sa rozhodol vysvetľovanie si zjednodušiť. Na niekoľko desiatok strán si spísal poznámky, ktoré potom kolovali v triede.
Spolužiaci si ich pochvaľovali, veď to konečne nebola matematika napísaná v roku, v ktorom sa oni sami narodili. Asi v týchto chvíľach sa Liškovi začala v hlave formovať idea. Ak je jeho vysvetlenie pre študentov oveľa zrozumiteľnejšie, prečo by takýmto jazykom nemohla byť napísaná aj celá učebnica?
Dnes sériu učebníc a pracovných zošitov Matika pro spolužáky používa vyše 21-tisíc stredoškolákov na 122 školách po celej Českej republike. Učitelia pritom nekombinujú novú učebnicu s tými klasickými, ale študentov učia výhradne podľa zrozumiteľnejšieho jazyka, ktorý je ďaleko odlišnejší od suchopárneho učebnicového jazyka.
V učebnici sú príklady blízke študentskému životu alebo detailne opísané riešenia príkladov.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.