Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Školia učiteľov informatiky: Stretávame aj takých, ktorí pred dvoma rokmi učili výtvarnú

.denisa Gdovinová .spoločnosť

Chceli by, aby deti v školách objavili, aká je informatika kreatívna. Martina Pometlová a Alena Kanabová z firmy Accenture stoja za projektom S♥CODE, v ktorom školia učiteľov informatiky, ako ľahko a zábavne ukázať žiakom základy programovania.

Školia učiteľov informatiky: Stretávame aj takých, ktorí pred dvoma rokmi učili výtvarnú AjTyvIT

školíte učiteľov na základných školách, aby lepšie vyučovali informatiku. Máte skúsenosť s tým, že sa informatika vyučuje nesprávne?

Martina Pometlová: Správa školskej inšpekcie z roku 2017 hovorí, že 45 percent kontrolovaných škôl nemá jediného učiteľa kvalifikovaného pre informatiku. Viacerí sme sa s tým možno stretli pri vlastných deťoch, z ktorých sa mnohé učia štyri roky používať aplikácie ako Paint, Excel či Word. Je to škoda, lebo informatika nie je len o tom. Na školeniach sme osobne stretávali učiteľov, ktorí pred dvoma rokmi učili výtvarnú výchovu. Boli to učitelia, ktorí mali aj päťdesiat rokov a ja pred nimi dávam klobúk dole za to, že sa snažia informatiku vyučovať dobre a hľadajú školenia, na ktorých by sa mohli zlepšiť.Alena Kanabová: Navyše, IT sektor je pre ľudí tak príťažlivý, že málokto z nich pôjde do školstva. Rozdiel v platoch je priepastný. Len raz za čas naozaj narazíte na kvalitného učiteľa informatiky, napríklad ako učiteľka Zuzana Tkáčová, ktorá minulý rok získala ocenenie Učiteľ Slovenska.

na školeniach ich učíte, ako dobre vyučovať základy programovania. Ako presne? 

Pometlová: Učíme ich pracovať so stránkou Code.org. Vytvorila ju americká nezisková organizácia, ktorá má za cieľ priniesť informatiku všetkým deťom, vrátane znevýhodnených skupín detí. Všetky kurzy sú zadarmo a môže s nimi pracovať každý učiteľ. Nejde o prácu v reálnom programovacom jazyku, ale o blokové programovanie. 

V cvičeniach deti „programujú“ postavičky z obľúbených filmov, napríklad Ľadové kráľovstvo či Hviezdne vojny, k tomu, aby vykonali konkrétnu úlohu, napríklad prenes predmet z bodu A do bodu B. Deti nemusia písať kódy, ale majú preddefinované príkazy ako „posuň sa o krok dopredu”, „zaboč doľava”. Začínajú s jednoduchými úlohami a postupne pridávajú zložitejšie koncepty – opakovanie, premenné či podmienky ako „ak je pred tebou cesta, choď rovno, inak zaboč doprava”.

ako takéto vyučovanie pomôže deťom lepšie spoznať informatiku?

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite