popri tom všetkom majú mať energiu, odhodlanie a chuť riešiť väčšie, principiálne témy. Pretože podstatná časť toho, čo momentálne vo verejnom priestore v súvislosti s učením či štúdiom rezonuje, je vec principiálna. Hodnotová a morálna.
Minulý týždeň sa mi prihodila istá drobná nepríjemnosť. Po zverejnení informácie, že pri nástupe na svoju súčasnú učiteľskú pozíciu som deťom do triedy doniesla množstvo vlastných kníh, lebo knihy sa majú čítať, ma istá mne neznáma pani so zjavnou nevôľou, hoc zrejme dobrým úmyslom, upozornila, že deťom núkam ezoterickú literatúru. Napriek mojej opakovanej prosbe o špecifikovanie (ezoterickú?! zaprvé nevím, co to je, a zadruhé mě to uráží) sa tento záhadný prípad vyriešiť nepodarilo – ak som údajne skutočne v oblasti práce s deťmi a detskej literatúry kompetentná, mala by som sama vedieť, čo má na mysli.
Mala som šťastie, v tejto nepodstatnej aférke sa za mňa postavilo nielen vedenie a kolegovia, ale aj sami (bývalí) žiaci a rodičia. Pachuť z dojmu, že nevďak svetom vládne, sa tak pomerne rýchlo pretavila do úprimnej vďačnosti, že moju prácu si predsa len mnohí vážia.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.