popri rozhovoroch na uliciach sme absolvovali dvanásť diskusií na tému, aký by mal byť budúci prezident, a to aj v kontexte udalostí marca minulého roka.
Moderátor sa vždy (prekvapivo) pýtal: „Aký by mal byť prezident?“ Nakoniec, veď to sa pýtame všetci, akurát niektorí verejne, iní s priateľmi a niekto len sám seba. V čase vrcholiacej kampane nám kandidáti ponúkajú obraz seba ako toho, kto bude určite dobrý prezident a preto by mal byť prezident presne taký, aký je on či ona. Iste, veď o tom je volebná súťaž. Kampaň je súťaž, a aj táto súťaž sa, ako každá iná, skončí vyhlásením výsledkov.
Zdá sa mi preto, že jedným z kritérií na nového prezidenta by mala byť schopnosť rozumieť tomu, že v nejakom okamihu sa naozaj môže stať prezidentom a súťaž sa skončila. Viem, javí sa to ako triviálne, ale ono to zas nie je malá vec, chápať to už počas kampane.
Koniec koncov, pozrime na slovník, kto sa ako vyjadruje, akú kultúru jazyka používa, nehovoriac o tom, aké témy komunikuje. Ktoré témy priorizuje a ako reaguje na kritiku. Kto sa ako snaží vyhrať nad svojimi súpermi a či vôbec dodržuje nejaké pravidlá hry.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.