pri elektrobicykli, ktorý sa nazýva aj Pedelec (Pedal Electric Cycles), sa najčastejšie využívajú dva princípy – so snímačom otáčok, kde sa motor zapne naplno, keď sa začne točiť pedálmi a s tlakovým snímačom, kde je asistencia elektromotora závislá od sily, ktorou sa jazdec opiera do pedálov.
Ovládacou jednotkou na riadidlách sa prepína stupeň asistencie motora od 25 percent až k 340 percentám pomoci. Asistencia sa bežne preruší pri dosiahnutí rýchlosti 25 kilometrov za hodinu, rýchlejšie systémy majú rýchlosť až 45 km/hod. Pohon bicykla býva umiestnený vpredu, vzadu alebo v strede (vhodné hlavne pre horské bicykle).
Prvý dojem pri jazde na elektrobicykli je ako na normálnom bicykli so silným vetrom v chrbte. Podpora je výborná pri prudkom stúpaní a dosahuje sa približne dvojnásobná priemerná rýchlosť ako pri bicykli. Hlavnou nevýhodou je hmotnosť, ktorá je približne o sedem kilogramov vyššia ako bicykle. Postupne sa však váha znižuje novými konštrukčnými materiálmi a optimalizáciou motorov a batérií.
„Uber presúva do Európy svoju službu Jump na zdieľanie elektrobicyklov a elektroskútrov.“
Dojazd závisí od stupňa asistencie motora, hmotnosti jazdca a terénu a pohybuje sa medzi 50 až 100 kilometrov. Nové trendy v elektrobicykloch sú podobné ako v automobiloch – silné kotúčové brzdy, ABS, znižovanie hmotnosti (karbón, 3D tlač), automatická prevodovka, asistent držania stopy, spolupráca s mobilom, nové druhy pohonov (vodík, palivové články), digitalizácia s možnosťou súťaženia na diaľku, prepínanie asistencie podľa tepu cyklistu a náročnosti terénu a podobne.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.