Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Bez internetu sú tisíce školákov. Štát na nich počas koronakrízy nemyslel

.alžbeta Kyselicová .spoločnosť

Keď sa v marci náhle zatvorili školy kvôli pandémii COVID-19, mnohé deti so špeciálnymi potrebami a z rodín, ktoré nemajú ani na pastelky, nieto ešte na internet, zostali bez efektívnej výučby. Ako sa s nečakanou situáciou, ktorá tu nebola od uhoľných prázdnin museli vysporiadať deti aj učitelia a aké diery v školskom systéme pandémia odhalila?

Bez internetu sú tisíce školákov. Štát na nich počas koronakrízy nemyslel SITA/Martin Medňanský Hipš kritizuje vzdelávanie.

webová stránka ministerstva školstva hlási, že 96,6 percent detí na Slovensku má prístup k internetu. V praxi by to malo znamenať, že je všetko v poriadku a deti sa budú môcť doma vzdelávať online. Na približne 30-tisíc detí, ktoré doma internet nemajú, sa už ale nemyslelo.

bez vlastného stola a zošita

„Panuje mýtus, že deti zo sociálne vylúčených komunít sa nechcú učiť. Veľa vyučujúcich mi však povedalo, že tieto deti boli rady za kontakt s učiteľmi a spolužiakmi počas krízy,“ povedal pedagóg , aktivista v oblasti vzdelávania a predseda hnutia Spolu Juraj Hipš.

Obviniť deti z vylúčených komunít, že sú lenivé je zavádzajúce a najmä neempatické. Veľakrát nemajú svoj stôl, za ktorým by si úlohy robili, nemajú ani základné veci ako zošity a pastelky. Tisíce detí z marginalizovaných komunít nemali počas zavretia škôl prístup k internetu. Jediný kontakt so školou mali, keď im vyučujúci doniesol domov pracovné listy a pomôcky.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite