Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tvár .týždňa: Šaman avantgardy

.marianna Sádecká .spoločnosť .tvár týždňa

Desiaty ročník ocenení Slnko v sieti skloňoval mená filmov ako Amnestie a Nech je svetlo. No slnkom ožiarený je aj víťaz kategórie Najlepšia hudba: Dávid Kollár z Prešova, s ktorým sa spájajú superlatívy pre jeho filmovú atmosférickú hudbu, medzinárodné spolupráce a neúnavnú prepracovanú nadprodukciu albumov.

Tvár .týždňa: Šaman avantgardy ARCHÍV DÁVIDA KOLLÁRA/ARNOLD HORVÁTH

dávid Kollár nie je v slovenskej hudbe neznámy už pár rokov. Aj v apríli 2017 ho Slovenská filmová a televízna akadémia nominovala na národnú cenu Slnko v sieti za najlepšiu hudbu roku 2016 k filmu Stanko (2016). Kollár spolu so skladateľom Miroslavom Tóthom tvorili hudbu pre dokumentárny film z cyklu o slovenských fotografoch Tibor Huszár - Návrat späť (2012). Podpísal sa aj pod hudbu pre film Comeback (2014) či Cooltúra (2016) a mnohé ďalšie filmy.

 Podobne ako pri iných osobnostiach, ani Dávid nemal na začiatku jasnú cestu a neveril, že sa mu podarí uspieť v medzinárodných hudobných kuloároch. Vytrénoval sa na mnohých študentských filmoch, v ktorých sa snažil maximálne využiť tóny elektrickej gitary. Experimentoval, neskončil pri konvenčných súzvukoch.

Na jeho elektrickej gitare sa mu podarilo použiť mnoho netradičných zvukov, ktorými si vyladil svoj typický rukopis. Prešovský gitarista je známy experimentovaním so zvukom nástroja, vďaka čomu si už pred rokmi získal rešpekt v špecializovaných gitarových magazínoch a u známych svetových hudobníkov.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite