úloha sociálnych sietí v komunikácii politikov s bežnými občanmi sa v priebehu rokov zmenila. Dlho boli doplnkovou komunikáciou k tradičným médiám, z ktorých väčšina ľudí čerpala informácie o politike a politikoch.
Postupne sa transformovali v nástroj budovania osobnej interakcie s politikom a teraz, osobitne v online ére covidu, dokonca úplne vytlačili tradičné médiá ako primárny kanál komunikácie.
čas nakŕmiť príšeru
„Politici už nepotrebujú sprostredkujúce médiá, aby si niečo odkomunikovali, idú na priamo. Sú teda samostatným kampaňovým médiom bez cenzúry a dohľadu a napĺňať obsahom niečo také vyžaduje pomerne veľa času, ľudí a peňazí. Kedysi sme v kampaniach pri vytváraní obsahu na sociálne siete vraveli: „je čas nakŕmiť príšeru. Dnes vidíme, že príšera nám utiekla z klietky a kŕmi sa už sama,“ vysvetľuje súčasnú úlohu sociálnych médií Michal Novota z agentúry Restartup.
Slovenský premiér pridal za posledné dva týždne okolo 50 príspevkov na svoj Facebook. Podľa obsahu a formy sa zdá, že si obsah spravuje sám, čo predstavuje výnimku medzi ostatnými politikmi ako je prezidentka Zuzana Čaputová, český premiér Andrej Babiš, rakúsky kancelár Sebastian Kurz, maďarský premiér Viktor Orbán alebo izraelský premiér Benjamin Netanyahu.
Tento názor potvrdil aj Karol Wolf z PR agentúry Dynamic Relations. „Aj z bežnej analýzy profilov menovaných politikov je zrejmé, že okrem Igora Matoviča sú ich profily spravované ľuďmi, ktorí sa tomu profesionálne venujú. Nedá sa vylúčiť ani občasný priamy vstup samotného politika, ale aj ten je určite v absolútnej väčšine prípadov konzultovaný s expertom,“ hovorí Wolf.
príspevku sa treba venovať
Naopak, Igor Matovič je podľa neho s najväčšou pravdepodobnosťou do veľkej miery autorom drvivej väčšiny obsahu.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.