Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Smrť a cyklistika. Nikto nie je bez viny, ani cyklisti

.daniel Antoni .spoločnosť

Cyklista na cestách je účastník cestnej premávky a, bohužiaľ, sa im nevyhýbajú ani dopravné nehody. V slovenskom éteri sa opäť objavila diskusia o bezpečnosti cyklistov na slovenských cestách.

Smrť a cyklistika. Nikto nie je bez viny, ani cyklisti SITA/KR PZ Nitra Bicykel po dopravnej nehode

.všetci účastníci cestnej premávky by mali dodržiavať pravidlá. Keby to naozaj všetci robili, nezomierali by stovky ľudí ročne pri dopravných nehodách. Medzi nimi bolo minulý rok 42 chodcov a 20 cyklistov. Kým u chodcov došlo k zníženiu obetí, u cyklistov prišlo k nárastu o tretinu. 

Realita je taká, že z trojlístka vodiči – cyklisti - chodci, nikto nie je bez viny. Každý z nás má nejaké negatívne zážitky s porušovaním pravidiel a bezohľadnou jazdou cyklistom, vodičom alebo chodcom. Pri zrážke auta s bicyklom ťahá cyklista za kratší koniec a hrozí mu vážne zranenie až smrť. Nedodržiavajú sa dve základné pravidlá – pozornosť a ohľaduplnosť.    

Zodpovedajú tomu aj detaily z policajnej štatistiky. Z celkového počtu úmrtí cyklistov 13 zapríčinili cyklisti a 7 vodiči. Cyklisti boli nedisciplinovaní, nevenovali sa pozorne jazde na ceste a nerešpektovali predpisy. S vodičmi je to podobné, nevenovali sa dostatočne šoférovaniu a boli nepozorní. Časté je používanie mobilu za volantom a na vine pri nehodách bol i alkohol za volantom.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite