Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Konkurencia je ako prúžky Adidas. Viac neznamená vždy lepšie

.róbert Chovanculiak .spoločnosť

Európska komisia pripravuje novú reguláciu internetových spoločnosti pod názvom Digital Markets Act (DMA). V rámci nej prikazuje a zakazuje platformám množstvo vecí, všetko pod heslom: „viac spravodlivého, konkurenčného a inovatívneho podnikania na internete“.

Konkurencia je ako prúžky Adidas. Viac neznamená vždy lepšie BORIS NÉMETH

dobré úmysly však nestačia. Vytvoriť dobrú reguláciu je pre politikov spravidla nadľudský výkon. Vytvoriť dobrú reguláciu v dynamickom a inovatívnom prostredí internetu, kde často politici a úradníci vôbec nechápu obchodné modely platforiem, je ešte násobne ťažšie. A preto to zatiaľ skoro vždy skončilo fiaskom. Všetko nasvedčuje tomu, že inak tomu nebude ani pri regulácii DMA.  

Zoberme si jednu oblasť regulácií, ktoré pretláča Európska komisia – vytvoriť spravodlivý prístup tretím stranám na platformy. Obchodný model mnohých platforiem je postavený na vytváraní „digitálnych trhovísk“, teda manažujú priestor, kde sa môžu stretávať poskytovatelia služieb a ich zákazníci. Ale zároveň často samotné platformy ponúkajú rôzne služby a tým konkurujú spomínaným poskytovateľom. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite