keďže Facebook a Instagram dnes patria medzi hlavné komunikačné kanály politikov a politických strán, agentúra Katedra komunikácie zostavila na základe dát za rok 2021 rebríček politikov a politických strán s najvyšším počtom interakcií. Tie tvoria reakcie, komentáre a zdieľania, ako aj rebríček výdavkov za reklamu na sociálnych sieťach.
Minuloročné prvenstvo najúspešnejšieho politika v počte interakcií si obhájil poslanec Smeru Ľuboš Blaha. Na jeho facebookovom profile sa hejt a dezinformácie udomácnili a keďže sa takémuto obsahu na sociálnych sieťach darí najviac, výsledok nie je prekvapivý. Druhé miesto v rebríčku patrí najsledovanejšiemu europoslancovi Milanovi Uhríkovi, ktorý na svojom FB šíri primárne extrémistický obsah a počas epidémie koronavírusu a zákazu zhromažďovania vyzýval občanov na protesty proti pandemickým opatreniam.
Siedme miesto obsadil predseda hnutia OĽaNO a terajší minister financií Igor Matovič, ktorý s nami okrem politického obsahu pravidelne zdieľa hlášky z domáceho prostredia či fotky nových domácich miláčikov.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.