Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

A zas je tu školský rok

.martin Mojžiš .spoločnosť .školstvo

Začiatok školského roku je vhodnou príležitosťou opäť si raz položiť niektoré večné otázky: Aké je naše školstvo? Aké by malo byť? Ako sa to dá dosiahnuť? A tiež otázky, ktoré si až tak často nekladieme, hoci by sme mali. V prvom rade táto: Čo všetko môžeme pri prípadnom zlepšovaní školstva pokaziť?

A zas je tu školský rok BORIS NÉMETH

slovenské školstvo by potrebovalo dobrého ministra školstva, má samoplagiátora (teda, v čase písania tohto textu, v čase jeho čítania už môže mať niečo horšie). Asi ešte viac by potrebovalo dobrého ministra financií, má všeplagiátora (opäť v čase písania tohto textu, v čase jeho čítania nič horšie mať nemôže). Za týchto okolností nijaké pozitívne zmeny školstvu nehrozia. A tým by sa mohla obligátna septembrová úvaha na túto tému skončiť.

Lenže keď vieme, že rozumná školská reforma a výrazné zvýšenie financovania vzdelávania sú v nedohľadne, dáva nám to možnosť zamyslieť sa nad vecami jednak slobodnejšie a jednak hlbšie. Keď nemôžeme nič robiť, nemusíme rozmýšľať o tom, čo presne treba urobiť a ako rýchlo to treba spraviť. Bez pragmatického tlaku na rýchle zmeny môžeme lepšie uvidieť, aké nezamýšľané dôsledky by mohli priniesť naše pokusy školstvo zlepšiť. A k čomu môžeme dospieť, ak sa o to nepokúsime.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite