Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Daniel Pastirčák: Si môj

.daniel Pastirčák .spoločnosť .slová z kaplnky

Stretávam sa s homosexuálmi; kresťanmi i agnostikmi. Niekoľko rokov som pripravoval témy pre skupinu Gay Christians. Niektorí si zvolili cestu celibátu. Priznávali, že to nie je ľahká cesta. Iní si zas zvolili cestu verného partnerstva.

Daniel Pastirčák: Si môj

považujú to za vhodnejší prístup, než večný zápas s nutkavými predstavami pri pokuse dodržiavať celibát. „Celibát je celibátom, lebo si ho človek slobodne zvolil.“ Namietali: „Nám bol však vnútený narodením, bez toho aby sme sa rozhodli.“ 

Aké je to byť človekom, ktorý sa narodí s takýmto údelom? Ak je homosexuál kresťanom, čelí trojnásobnému vylúčeniu. Najprv nezapadne medzi svojich rovesníkov, musí sa vyrovnať so svojou „inou“ orientáciou: Neskôr čelí ďalšiemu, obojstrannému vylúčeniu. Homosexuálna komunita ho vníma s podozrením, lebo je kresťan. Kresťania si totiž v pre svoje neempatické postoje vyslúžili povesť nepriateľskej skupiny. Kresťanská komunita sa zas na neho díva s ostýchavým odstupom, lebo je homosexuál. Viacerí z nich si prešli svojím „peklom“. Pokúšali sa ich liečiť.  V kruhu charizmatikov z nich dobromyseľní bratia, či sestry kruto vyháňali démonov. Na konci im zostalo iba sklamanie, zmätok a samota.

Je tu celé spektrum homosexualít. Od módnej, ktorá zvykne sprevádzať hedonistické experimentovanie so sexom, až po ľudí, ktorí si svoj stav nezvolili, bol im daný narodením.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite