keď sa TikTok dostal do povedomia, nikto nepredpokladal, že dosiahne taký obrovský úspech. Čínska aplikácia a sociálna sieť však ovládla trh a stala sa vážnym konkurentom spoločnosti Meta. Vznikla po tom, ako spoločnosť ByteDance na konci roku 2017 kúpila firmu Musical.ly sídliacu v Šanghaji. Tu sa začal písať príbeh TikToku. Ten je zahraničnou verziou videoaplikácie Douyin. „Čínska verzia TikToku uprednostňuje vzdelávanie a rozvoj detí. Obmedzuje ich na 40 minút používania denne a ukazuje im vedecké experimenty, múzejné exponáty a vzdelávacie videá,“ opisuje rozdiely bezpečnostný analytik a expert na hybridné hrozby Victor Breiner.
„Na druhej strane, americká verzia TikToku je navrhnutá tak, aby udržala pozornosť používateľov pomocou personalizovaného algoritmu, ktorý im servíruje obsah ako tanec, hudbu, varenie, módu a iné témy, ktoré nijako nestimulujú záujem o politické dianie.“ Už v októbri 2018, teda necelý rok od vzniku, sa stala najúspešnejšou aplikáciou v USA.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.