Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Otázky, ktoré by sme si nemali klásť

.róbert Chovanculiak .spoločnosť .spoločnosť

Mali by sme na Slovensku raňajkovať vysoko proteínové, hutné raňajky, ktoré nadlho zasýtia (vajíčka, slanina, syr), či skôr rýchle, ľahké raňajky s vysokým obsahom cukru na energiu (cereálie, jogurty a pečivo)? Alebo by sme nebodaj mali úplne vynechať raňajky, predĺžiť nočné hladovanie a najesť sa až na obed? Vyberte jednu odpoveď pre celé Slovensko.

Otázky, ktoré by sme si nemali klásť SKYNESHER/GETTY IMAGES Podobne ako pri stravovaní, aj vo vzdelávaní je hlavnou výhodou možnosť voľby vybrať si, čo mi vyhovuje, pomáha a potrebujem.

že sa to nedá, lebo každému chutí niečo iné, má iné telo a každého čaká iný deň? A ani odborníci na stravovanie sa nezhodnú, ako by mali vyzerať správne raňajky? To nevadí. Vy sa musíte rozhodnúť. Toto je výzva, ktorej čelí aj Ministerstvo školstva s jeho všetkými úradmi a ústavmi. Tie sa snažia z centra cez legislatívu, regulácie a rôzne dokumenty napísať vzdelávací recept pre 700-tisíc detí na Slovensku. Výsledkom tejto snahy je UHO (univerzálna hnedá omáčka), ktorá nakoniec nechutí nikomu a každý je s niečím nespokojný.

Všetci berú za samozrejmé, že v stravovaní sa o takéto riešenia nepokúšame. Ľudia si nakupujú potraviny a reštaurácie varia jedlá slobodne. Stačí, že dodržiavajú základné hygienické normy. Ale pri predstave, že by niečo podobné existovalo aj v školstve, sa niektorým ľudom obracia žalúdok. A pritom zo zahraničných skúseností vieme, že také niečo môže fungovať a prinieslo to so sebou množstvo benefitov. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite