Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Kde vzniká pridaná hodnota školy?

.róbert Chovanculiak .spoločnosť .školstvo

Na Slovensku sa diskusia o školstve scvrkáva na trenice o platoch, obsahu a štruktúre dobrého vzdelávania. To je predmetom aj prebiehajúcej reformy v rámci Plánu obnovy.

Kde vzniká pridaná hodnota školy? IRFAN KHAN/LOS ANGELES TIMES/GETTY IMAGES 9. december 2022 Los Angeles, USA: Študenti strednej školy KIPP Empower Academy na školskom ihrisku.

už sa deti nemajú učiť orientovať v telefónnom zozname, ale viac experimentovať, a základná škola nemá byť delená na dva stupne, ale tri cykly. Ani ten najlepší obsah však nepomôže, ak ho škola nevie „servírovať“. Teda pretaviť štátne dokumenty do kvalitného vzdelávacieho zážitku dieťaťa. Toto je kľúčová téma, o ktorej sa príliš nediskutuje. 

Na jednej strane je to pochopiteľné. Štát a odborníci, ktorí v ňom ťahajú za páky, nemajú také kapacity, know-how a ani nástroje pomôcť školám servírovať vzdelávanie, ako majú pri predpisovaní jeho obsahu. To je niečo, čo majú robiť lokálni zriaďovatelia a samotní riaditelia škôl. Ale očividne tu nefunguje všetko tak, ako má. 

Na Slovensku sme zvyknutí na štandardnú štruktúru manažovania a organizovania školy. Každý má svoj piesoček, kde šéfuje, a ostatní sa mu do toho príliš nestarajú. Riaditeľ rieši prevádzku, ekonómka administratívu, školník opravy a učiteľky vyučovanie.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite