Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.jazz, blues a iné: Dôsledný Pavol Zelenay

.peter Lipa .stĺpčeky .hudba

Trochu sme sa pretekali v tom, že kto skôr komu zaželá všetko dobré k meninám. Jedna z teórií je, že Petrovia oslavujú predpoludním a Pavlovia popoludní. Väčšinou vyhrával, lebo bol dôsledný.

.jazz, blues a iné: Dôsledný Pavol Zelenay

áno, dôsledný, to je to správne slovo, ktoré opisuje jednu z výrazných čŕt Pavla Zelenaya. Vzdelaním bol zememerač, čo vôbec nie je dôležité, ale pre mňa áno. Aj ja som totiž tak trochu zememerač a viem, že dôslednosť je v tomto odbore dôležitá vlastnosť. Bol odo mňa o 15 rokov starší, a preto v časoch, keď som zistil, že tento pán je vedúcim redaktorom populárnej hudby v Československom rozhlase, bolo pre mňa ako študenta stavebnej fakulty jednoznačne nemožné stretnúť sa s ním. 

Mal som vtedy už 24 rokov. Moja skupina Blues Five sa hrnula do nahrávania v jedinom existujúcom štúdiu, a tak sme sa museli s týmto dôležitým človekom zoznámiť. Mal na starosti nielen vysielanie, ale aj výrobu, teda nahrávanie novej hudby. Prvé nahrávky už mali The Beatmen, Players aj ďalší. Nám sa to vtedy nepodarilo, až neskôr, po auguste ‚68. Ale Zelenay bol pre celú hudobnú oblasť pojmom. Jeho meno je nerozlučne spojené s históriou niekoľkých dôležitých inštitúcií, čo tvorili jednotlivé pevné body, na ktorých vznikala a neskôr stála slovenská populárna hudba. Tatra revue, ktorá  poskytla jedinečný priestor spevákom, hudobníkom, hercom a mnohým ďalším tvorcom. TOČR – Tanečný orchester Československého rozhlasu, prvý a dlho jediný orchester, ktorý denne v štúdiu nahrával novú tvorbu.  

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite