Tridsať rokov po páde československej totality dominuje všeobecný pocit, že všetko, či aspoň veľa z toho, v čo sme po 17. novembri 1989 verili, leží v rozvalinách. Naozaj?
Časové okno posledných tridsiatich rokov bolo šťastné, pre Slovensko výnimočné obdobie – a november 1989 bol jeho hviezdnym časom. Dnes sa však uzatvára.
Tridsať rokov je o tretinu dlhší čas, než mala na svoj rozvoj prvá československá republika. Masarykov a Štefánikov štát sa za tých dvadsať rokov stal symbolom demokracie a kultúry. Čím sme sa za tridsať rokov stali my?
Nákup spoločnosti CME – aj s Markízou – skupinou PPF môže byť mediálnou udalosťou desaťročia. Alebo si korunováciu českého oligarchu Kellnera na mediálneho cára strednej Európy budúcnosť ani nevšimne?
Ráno po Trumpovom zvolení som pre Politico napísal článok, že Európa sa musí začať pripravovať na budúcnosť bez USA. Ani po troch rokoch si Európania neuvedomujú vážnosť situácie.
V tieni tancov okolo brexitu schválila Európska centrálna banka ďalšie menové „stimuly“. Odchádzajúci guvernér Mario Draghi presadil rozlúčkové zníženie úrokovej sadzby z vkladov a obnovenie kvantitatívneho uvoľňovania. Ako sa nás to týka?
Skoré deväťdesiate roky. Bola som dieťa. Pamätám si, ako otec prstom nakreslil hranicu krížom cez náš dom. Na druhý deň sa začal stavať múr uprostred kuchyne. Dom sa rozdelil na dve polovice. My s mamkou sme ostali v jednej. Otec s pomocníkmi obývali niekoľko týždňov druhú.
Davy turistov sa valili dolu v posledné slnečné dni a s prvými mrazmi i prvou hmlou sme stúpali hore len my dvaja. Bola už tma, keď sme zakopávali o kamene a podpichovali sa, koľko ešte vydržíme ísť bez čelovky. Mesiac nesvietil práve najsilnejšie a mali sme čo robiť.
Dve Slovenská – pojem, ktorý sa v posledných rokoch používa v médiách veľmi často. Na jednej strane je Slovensko tradičné, konzervatívne, nacionalistické, kresťanské a v niektorých prípadoch aj antidemokratické.
Keď najbohatší Čech Petr Kellner skočí z okna, skočte za ním: vie, čo robí. To platí ako komentár aj k správe, že Kellnerova PPF kupuje mediálnu skupinu, do ktorej patrí česká Nova a slovenská Markíza.