Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Štát nemá podnikať

.ján Oravec .stĺpčeky .týždeň v ekonomike

Ministerstvo dopravy je príkladom rezortu, ktorý nielen nerešpektuje, že štát nemá podnikať, ale dlhodobo robí opak – nerozumne až hlúpo míňa peniaze slovenských a európskych daňovníkov.

Štát nemá podnikať Natália Ložeková / natalialozekova.sk

ersékovo ministerstvo míňa spoločné zdroje na financovanie aktivít, ktoré pritom súkromný sektor už zabezpečuje. Príkladom z dávnejšej doby je dopravné spravodajstvo. S rozvojom informačných technológií začali súkromné rádiá poskytovať aktuálne dopravné informácie, to však nebránilo verejnému sektoru, aby nerušene nepokračoval vo vyhadzovaní eurofondov a prostriedkov slovenských daňovníkov na financovanie takzvanej Zelenej vlny, paralelného dopravného spravodajstva. Príkladom z posledných dní je štátny systém dopravných máp pre vodičov, ktorý obstaral ešte predchádzajúci minister a súčasný pasívne asistoval pri jeho uvedení.

Cestujúca verejnosť nie je odkázaná na službu, ktorú jej poskytne štát za desiatky miliónov eur (vyše 14 miliónov na obstaranie a takmer dva milióny ročne na prevádzku). Všetci už dávno využívame služby ako Google Maps či Waze. Keďže sú k dispozícii zdarma, míňanie prostriedkov daňovníkov na to isté je hlúpe.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite