Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Mozart a Agnus Dei

.christoph Schönborn .stĺpčeky .slovo kardinála

Evanjelista Ján na začiatku svojho evanjelia opisuje situáciu, keď Ježiš prechádza okolo Jána Krstiteľa. Prorok vtedy zvolal: „Hľa, Boží Baránok, ktorý sníma hriech sveta.“

Mozart a Agnus Dei Natália Ložeková / natalialozekova.sk

korunovačná omša od Mozarta patrí k jeho najznámejším dielam. Nezabudnuteľná je pre mňa omša, ktorú som mohol slúžiť pred rokom v Chráme svätého Petra v Ríme. Viedenskí filharmonici vtedy hrali práve túto Korunovačnú omšu. Keď zaznelo sopránové sólo Agnus Dei, bol to neopísateľný moment. Nežnosť týchto tónov je niečo jedinečné: Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis. „Baránok Boží, ty snímaš hriechy sveta, zmiluj sa nad nami.“

V Jánovom evanjeliu, v pasáži, kde budúci apoštol spoznáva Ježiša, boli tieto slová vypovedané po prvý raz. Odvtedy sa zopakovali nespočetnekrát, či už hovorené, alebo vyspievané vo všetkých jazykoch sveta. Ale čo to znamená? Čo mal pod nimi Ján Krstiteľ na mysli, keď videl k sebe prichádzať Ježiša a okolostojacim pri rieke Jordán povedal: „Hľa, Boží Baránok, ktorý sníma hriech sveta?“ A čo to znamená, keď na každej svätej omši kňaz opakuje tieto slová práve vtedy, keď pozdvihuje hostiu a ukazuje ju veriacim? A prečo tieto slová tak silno zasiahli Mozarta?

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite