a peniaze nie sú ani na kvalitných učiteľov, ani na opravu už zdevastovaných budov. Nie je cesta z tohto začarovaného kruhu. Nie sú žiaci, nie sú peniaze. Nie sú peniaze, nebude rekonštrukcia budov, do škaredých priestorov ani noví učitelia neprídu a ak nebudeme učiť atraktívne jazyky, nebudú žiaci a dookola. Čoho bolo v našej škole dostatok, to bola neochota hľadať riešenia a zmeniť nelichotivú situáciu.
Do základnej školy prišiel nový riaditeľ. Táto jedna-jediná zmena a dnes je už všetko ináč. Školu zmenil zvonku aj zvnútra. Zmenil nielen priestory, ale aj postoj ľudí. Zvýšil počet žiakov. No a čo je veľmi dôležité, novému riaditeľovi sa podarilo motivovať učiteľov, aby sami boli spolutvorcami zmeny, ktorú on naštartoval. Mňa stále pri návšteve školy prekvapuje skutočnosť, že pozná a oslovuje každého žiaka školy po mene. Pritom v škole je vyše tristo žiakov. Zvládol úspešne aj výstavbu jednej z najnáročnejších stavieb. Most medzi rómskymi a nerómskymi žiakmi.
Aktivít je toľko, že deti si dopredu musia vybrať, čo chcú vidieť či zažiť, nech sa program naaranžuje tak, aby sa všetko počas dňa dalo stihnúť.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.